söndag, december 24, 2006

Julklappsutdelning

Då så, julklappsutdelning från A till er.
Saker som jag tror skulle passa er alldeles utmärkt. Vissa får en sak, andra får fler.. Inget att bli avundsjuka för.

Då så, då sätter vi igång.

Från Jul-A till;

Moi : En Examen. En sak mindre att göra. Jag blir trött när jag hör dig blanda jobb, träning, studier och Debaser. Se så Moi en sak mindre att göra.
Ninde : Klänningar som Jessica Rabbit, bra hårdagar och handväskor som jagar dig. Om man vill kombinera allt finns det bara en sak. Ett Kinderägg för skönhet, hårvård och hästar liksom. En My Little Pony till dig!
Geishan: A's ordbok. Så hon fattar sms mitt i natten. Och ett outsinligt förråd av Treo. Ingen klarar sämre av en utekväll...
Clark Kent: Sing Star. Du sjunger redan högst av alla och med egen mic blir du oslagbar.
Lois Lane: En vitpudrad peruk, svart cape och egen klubba. Sveriges egen Judge Judy...
Lillbrorsan: En ekonomisk rådgivare. Samt en piercing i näsan med kejda till mobilen. Ingen super bort 7 mobiler på tre år...
C: En ny kollega. Som jag förstått det så arbetas det på det stora telebolaget söder om stan. En ny kollega alltså.
Le Twin: Ingenting. Du har ju allt och har försvårat min julshopping tillräckligt redan.
The Brat: Sms-tumme och en Byggare Bob-film. 10 000 sms per år är inte normalt och Byggare Bob blir klar med det han gör. Se och lär.
La Pepita: Vår stolstråle från vårt Östra grannland. Erland Loe's bok - Fakta om Finland... så du får veta hur vi ser på er och så att du flyttar över pölen. Men får att du inte ska bli orolig över hur vi är här så kompletteras den av "På västfronten intet nytt" Dessutom en egen cappuchinomaskin. Ingen ska behöva dåligt kaffe på morgonen...
La Ida: Le Bloggs egen Carla i Scrubs. Du får en ny kollega också. En blandning av Dr Cox och han i Grey's Anatomy. Humor och ögongodis på sjukhuset. Dessutom lite korkade AT-läkare att köra med.
Le 404: Länkförbud. Aldrig har någon fått så lite gjort på grund av en enda person... Och dessutom även du boken Fakta om Finland. Kanske några tips.
K: En ny flaska vin istället för den indragna julklappen. Ta en ur mitt förråd. Jag skickar bara dumma sms i alla fall. Eller ta allt.
La Gina: Hmm... svårast av alla. Kommenterat länge men lämnar få spår till julklappar efter sig. Du är typ den enda som jag inte har en aning om eller kan tjuvläsa mig till något om. Du får bli Le Bloggs första gästbloggare när du vill. :-)
Lill-Krizan: Avundsjuka blickar. Som jag ville bli brandman innan jag hittad mitt rätta kall. Vägarbetare. Och slutade som kontorsnisse. Vi lägger till Brandmanskalendern så du tränar ordentligt. Er andra som brukar kommentera ibland, eller just börjat får varsitt citat, ni får gissa vilket som är till er...

Nr 1: "...verlaat alleen me u hasch roker..." - Mycket användbart snart.
Nr 2 : "...It's not just a good idea, it's the law..." - Bara att acceptera men det vet du säkert.
Nr 3:"...You win some and loose some..." - Har väl aldrig varit så talande får någon som för dig i år. Du får klura lite på meningen med den du som den är till...

Det var det. Nöjda eller inte. Det är vad ni får.

Lovar dessutom att publicera en bild på fotbollen insnörad i 137 meter omslagssnöre vid tillfälle. Nu ska jag äta mer.

A. Som just skrämt barn...

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh, en egen McDreamy. Fan vad jag behöver en sån. TACK! :)
Jag är på jobbet just nu, när kommer han? Och hur kommer han? I ett paket med snören som jag får öppna med tänderna?

5:17 em  
Anonymous Anonym said...

vilken tur att vi köpte sing star i fredags då... sjungt hela em... första kommentaren med hjälp av mobil i le blog?

6:51 em  
Anonymous Anonym said...

Schysst. Tack. En examen är helt klart bästa julklappen alla kategorier. Är det valfritt vilken? ;-)

God jul och kram från södra sidan.

10:31 em  
Blogger A. said...

Ida: Öppna honom hur du vill! I brist på A's i Smålandsregionen så fårdu nöja dig med det...;-)

Lois & Clark: Kan vart ingen aning vem som var först. Men stort att jag pricka in den så bra.

Moi: Ja, ta en examen som passar dig men sluta ge mig magsår för att du
flänger runt så ;-)
Kramar från norra sidan!

10:40 em  
Anonymous Anonym said...

A: Om du menar den av Erlend Loe så beställde jag den nu. Fröken Fräken sa att den var kul, så jag hade inget val. :)

12:29 em  
Blogger S said...

Jag fastnar för citat nummer 2. Och jag erkänner att jag sagt att "Jag tycker kanske inte heller att det är så jävla bra, men det står faktiskt så i lagen."

De har hjärntvättat oss.

12:46 em  
Blogger Peppe said...

Ååååh, precis vad jag önskade mej. Tusen tack! Packar kappsäckarna as we speak. Sverige skola icke längre vara ett peppe-fattigt land!

4:33 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för julklappen!:)
En ny kollega....perfekt!
Kan du kanske lätta upp stämmningen här på jobbet!

Kram pårej

11:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Tackar allra ödmjukast! En vinflaska! Osäker dock på om jag får ta emot den. Måste först kolla med nya höga chefen, häftet ”Mutor och jäv”, interna regelverket, instruktionerna för statsanställda, enhetens eget regelverk samt hur bisysslor såsom fritidsaktiviteter med alkoholintag och -gåvor är reglerat. Men om jag inte stöter på patrull där nånstans så…
Och upptäcker du, från ditt håll, nåt i regelverket som motsätter sig sådan julgåva kan du ju alltid begära tillbaks flaskan, så budar jag över den, med etikett och allt…

12:56 fm  
Blogger Ninde said...

Åh, tack A! Du vet verkligen vad en flicka önskar sig :) Fick jag "Snow Princess" eller "Crystal Bride" ? ;)

5:09 em  
Blogger A. said...

Det är vad ni får nöjda eller inte... Klagomål kan ni strunta i eftersom jag inte direkt bryr mig om sånt :-)

Ninde: Den med regnbågshåret ;-)

6:27 em  
Anonymous Anonym said...

Tack! Jag är djupt hedrad. Ska spara klappen tills min speech to the nation ;)

8:04 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för det A. Då kanske jag kan lista ut vad "Er fantasik.... Erik" betyder...

Angående treo så kanske jag inte är på topp dan efter men jag är fan i mig på topp när det gäller!!!

7:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home