onsdag, januari 03, 2007

Dagens mest saknade

Ibland kommer man på en massa saker som man verkligen trodde skulle finnas när man var vuxen. Eller åtminstone hoppades skulle finnas.
Som matpillret.
Det som fanns i Kalle Anka tidningar redan när man var grabb. Idag var det verkligen jobbigt att äta. Inte för att jag inte var hungrig. Inte för att maten inte var god* utan bara för att det helt enkelt var jobbigt att tugga.

Nu i rymdresetider tycker man ju att matpillret skulle lanseras. Kanske en två olika rätter. Kan tänka mig Kyckling och ris. Och så kanske en klassisk Köttbullar, potatismos och lingonsylt.

Och eftersom jag redan saknar saker så;

- Tidsmaskinerna?
- Flygande mattorna?
- Trisslotten med storvinsten
- Ankie Bagger
- Sommar, jul, sport och påsklov
- Håltimmarna

Vart tog dessa grejer egentligen vägen? Inte vet jag. Men saknar dem alla. Och nu. Poff. Magiskt försvunna allihopa.


A.

* Sanning med modifikation. Det var inte så jädra gott heller. Men för allmänhetens intresse så kan jag avslöja att det var Kyckling med wokgrönsaker och ris.

5 Comments:

Blogger Ninde said...

Åh, skulle vara guld med det där pillret. Tillsvidare får vi nöja oss med meal bars eller pulver..:(

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Ankie Bagger? Lägg av.

3:22 em  
Blogger A. said...

Ninde: Jag vet. Men pillret skulle vara grymt...

Ida: Jag var nog lite smygkär i Ankie Bagger. Men det är klart. Hon är ju inte en tidsmaskin... ;-)

3:48 em  
Anonymous Anonym said...

Men..Anki Bagger?

7:49 em  
Blogger A. said...

Äh, jag gillar Ankie ändå. Inte som Elisabeth Shue men ändå. Jag får väl nynna på Where were you last night ensam då ;)

11:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home