måndag, januari 08, 2007

Le Helg i Backspegeln

Då var helgen avklarad inklusive de sömnproblem man får om man mer eller mindre sliten sover halva kvällen i soffan framför dåliga fotbollsmatcher innan det är dags att gå och lägga sig.

Fredag. Lugnt med mat hos M&P som satt och avnjöt en middag med sin äldsta och yngsta son närvarande. Kanske var de så glada för att de visste att den äldsta skulle åka hem snart samt att de skulle köra iväg den yngsta till studieorten dagen därpå. Som Le Far sa;

"...vi tar inga risker att han blir kvar. Vi kör upp honom..."

Lördag. En dag utan några som helst ansträngningar mer än en storstädning som resulterade i att en kompis frågade om min lägenhet blivit större.
Ja, den har växt. Har fått 2 kvadrat extra sa jag. Då såg han ut som att han skulle fråga om jag menade allvar men jag kunde inte låta honom fråga det om vi ska kunna umgås igen.

Kvällens födelsedagsbarn firades med pompa och ståt. Eller med vin, sprit & pizza i alla fall för att avslutas på krogen. Väl vid stängningsdags är L försvunnen. Spårlöst borta. Vi andra skiter helt sonika i honom och tar en taxi på vägen hem med kommentarer som;
- Fan vad orättvist..
- Han men inte vi, vad händer?
- Dålig stil att lämna oss
Osv...

Väl vid första stoppet ser vi vår kompis. Utan för M's lägenhet. Med vad vi tror en nyhittad kompis.
Inte då.
Kompisen är en skitarg taxichaffis som vägrar lämna honom innan han betalat. Vilket är svårt då man inte har kontanter och åkt ifrån sitt Visakort. Men är det ett krav att taxisnubbar av tvång måste vara de grinigaste i världen?

Anställningsintervju på Taxi Sthlm
- Så du hittar bra?
- Ja, jag hittar överallt.
- Du kommer inte lura turister? Då får du sparken!
- Det skulle jag aldrig göra. Min farfar, min pappa och min bror var taxichaufförer det ligger i blodet. Jag vill bli en stolt taxichaufför som de!
- Bra, men hur otrevlig tänker du vara mot kunderna?
- Som fan.
- Bra du får jobbet. Välkommen ombord!


Som en liten appetizer kommer jag senare bjuda på;
Kvällsliga bildraman...
Hur man får en pizzabagare att gå från glad till rasande på den tid det tar att baka en Hawaii...
Och hur en måndagmorgon inte ska börja...


A. Lätt irriterad.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är också lätt irriterad. Det är faniemej en fulmåndag idag.

10:33 fm  
Blogger A. said...

Klart fall av fulmåndag. Värsta sorten.

10:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home