tisdag, januari 09, 2007

Lunch lunch...

Jag är sjukt hungrig. Snart dags för lunch trots allt. Den här dagen har väl inte gått till historien kanske.

Men snart mat. Det kan göra den suraste A på bra humör.

Dagens lunch : Färsk spaghetti, bacon och broccoli sås. Och en liten bit gurka. Sjuukt gott. Såsen gjord på creme fraiche, vit peppar, svartpeppar, vitlök och lite tabasco. Och så bacon och broccoli om det inte framgick...
Jag är en sjukt bra kock.

Och dessutom så hungrig att jag inte orkar skriva klart det här inlägget. Men det skulle ha handlat radio, tv och mitt nya drömyrke. Krabbfiskare i Atlanten.


A.

18 Comments:

Blogger Ninde said...

Färsk spagetti is da shit! Hm, broccolisås...gör du egen lr :)

12:01 em  
Blogger A. said...

Japp... Gör egen. Inte så avancerad. Finns säkert de som vet hur en riktig broccolisås ska göras. Kokar, Hackar i småbitar, blandar med bacon, creme fraiche, peppar och tabasco. Grymt gott. Se till att bara koka broccolin lite grann. Blir för mosig annars eftersom det småputtrar lite i creme fraichen :-)

1:07 em  
Blogger Fabbe said...

shit va bra det ska jag pröva att göra.

1:13 em  
Blogger A. said...

Kan rekommendera det. Men glöm inte. Färsk spaghetti. Hela knepet. :-)

1:33 em  
Anonymous Anonym said...

I love krabbfiskarna!!

1:34 em  
Blogger A. said...

Krabb eller om det är hummerfiskare (?) är så coola. Bäst var när de var "nybörjare" med på två av båtarna. Vilka mesar :-)

1:37 em  
Blogger Peppe said...

Jag börjar förstå att du A är ganska duktig på att slänga ihop mat. Jag säger som Borat: "Niiiice!"

1:40 em  
Blogger A. said...

Inte som Lois här ovanför. Men jag har mina stunder :-)

1:46 em  
Blogger Ninde said...

Tack för tipset! Me like :)

1:54 em  
Anonymous Anonym said...

Krabbfiskare!?!Det är ett HELVETE!!Been there....Ett jävla slitgöra.Inte roligt när man ska ta dö på dom levande krabborna.Blä aldrig mera igen!

2:09 em  
Blogger A. said...

Aha... Kanske inte riktigt samma sak som jag menar men jag gillar inte heller djur som kan nypas hårt. Och ser konstiga ut :-)

2:13 em  
Blogger Ninde said...

Tv:s krabbfiskare är sådär coolt manliga :) Själv lärde jag mig först i somras hur man plockar småkrabbor...fast det lät helt fel när jag skulle skriva om det..:D

2:18 em  
Blogger A. said...

Sjukt coolt manliga. Ända killarna som bär upp galon utan att se perversa ut :-)

Har nog en lång väg att gå. Har inte ens plockat småkrabbor... :-/

2:49 em  
Blogger Ninde said...

Inte då. Skaffa dig ett schysst galonställ och en krabbkunnig lärare (valfri 5 åring från västkusten) och du kommer snart att kunna leka med de stora grabbarna ;)

3:03 em  
Blogger A. said...

Valfri 5-åring... Får väl ta mig neråt västkusten vid tillfälle då. ;-)

3:26 em  
Blogger Ninde said...

;)

3:45 em  
Blogger Fabbe said...

gjorde din mat igår, skulle ha den som lunch idag, den står kvar på köksbordet, fan va surt det är när man glömmer bort prylar i sista minuten

9:02 fm  
Blogger A. said...

Aj fan... Inte bra. Surt som fan, vet inte hur många gånger jag glömt matlådorna på hallbordet...

9:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home