måndag, januari 08, 2007

Stålbadet... Eller det som kan ta kål på Le Blogg

Dags att stålsätta sig. Kommunaltrafiken. Here I come. Please treat me right.

Just nu. Kalla kårar över att det som komma skall. Vad jag inte vill mest av allt nu är;

1. Hamna brevid någon som luktar svett.
2. Få stå hela vägen.
3. Hamna brevid en tjockis så jag knappt får plats på min plats.*
4. Ledningsfel, lövhalka, regnhalka eller personalbrist. Connex nu ser ni fan till att få hem mig...
5. Hamna i närheten av ett gäng fjortisar som skränar. Det vore nästan värst. Ser ni en arg gubbe på ca 30 som hytter med näven åt dem är det jag.


* Förmodligen inte helt politiskt korrekt men jag vill verkligen få plats.

A.

5 Comments:

Blogger Fabbe said...

lösningen heter Mp3 med lugn musik, filtrerar på ett märkligt sett bort allt ljud, lukt och trängsel.

9:56 fm  
Blogger A. said...

Jo, har förstått det. Men den kom inte med i paniken av att springa iväg och jaga bussar, tåg och liknande för att hinna i hyfsad tid till jobbet. Men jag överlevde :-)

10:30 fm  
Blogger Fabbe said...

du har dock en fördel mot bilen, du kan sova till och från jobbet, om du har en bra färdväg där du inte behöver byta bussar och tåg hela tiden.

1:15 em  
Blogger A. said...

Sova skulle kunna väga upp allt. Men jag måste byta :-(

2:14 em  
Blogger Fabbe said...

ja då är det kört, iof hinner jag sova gott mellan odenplan och gullmarsplan, ibland vaknar jag upp försent, då är det bara att åka tillbaka några steg

3:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home