torsdag, januari 11, 2007

Tortyr

I La Familia under mellandagarna diskuterades en av kvällarna tortyr. Tror det var i samband med PR-programmet för att lämna tillbaka Skåne till Danmark - Snapphanar.

I vinterstugan satt A, Lillbrorsan och M&P A.

Någon av Snapphanarna blir torterad eller ska bli.
Förstod ju inte riktigt vad de sa.
Då säger Le Mor att hon tror att den värsta sortens tortyr är vattentortyr. Att det skulle vara den hon hade svårast för. Sen går diskussionen hög om vad som egentligen är värst. Allt från el-chocker, psykisk terror, vattentortyr till spöstraff diskuteras.

Lillbrorsan går ut stenhårt. Han skulle klara mest i La Familia. Le Mor har ju redan utalat sig om att vattentortyr inte skulle vara hennes grej. Le Far grymtar mest och vill se färdigt på serien. Förmodligen är det mest tortyr att höra oss.

Vad tror ni skulle vara värst?

Jag?

Så fort någon närmade sig mig med hotfull blick skulle jag sjunga som en fågel.
Statshemligheter.
Var motståndsrörelsen gömt sig.
Vem som hade tjallat på vem.
Vem vänstrar med vem.
You name it.

Hota med tortyr och jag talar. Jag berättar allt jag vet.
Kommer inte utelämna en enda detalj. Inte en enda.

Du får dessutom veta exakt vad som hände när pappas bil fick en buckla, varför min jacka vart stulen i Val Thorens, Vem som egentligen sitter i stolsliften i en t-shirt på det där kortet från BadGastein 1993 där man inte ser ansiktet, vem som kräkts på äppelträdet en sommardag för närmare 15 år sen...

Men tortera mig inte...

A.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Usch, allt som har med sextortyr klart värst. Skulle sedan säga el-chocker (staketminnen) och psykisk tortyr. Konstigt nog pratar min mor också om att vattentortyr skulle vara värst...

Hemskt ämne iaf, ett av de få jag inte klarar av att se på film...

3:50 em  
Blogger A. said...

Sextortyr, el-chocker you name it. Skulle inte klara av något tror jag tyvärr.

"...Och utmärkelsen som årets Golare går till - A!..."

Tittar gärna bort när det är sånt på film... :-)

Så, ni har diskuterat det i er familj med, trodde vi var lite störda haha...

4:15 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha nä det är bara när bingolotto diskuteras i positiva ordalag som man bör oroa sig ;)

4:19 em  
Blogger A. said...

Haha. Ja, dit har vi inte kommit än :-)

4:27 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Jag tycker inte om när någon blåser mig i ögonen. Nog för att det säkert finns värre saker, men ändå. Tortyr.

Som väl är så gör jag aldrig dumma saker, så jag behöver inte oroa mig.

9:46 em  
Blogger Björnen said...

Boten Anna.
Då snackar vi tortyr. Skulle lätt ange morsan och resten av släkten för saker de inte har gjort bara för att slippa höra plågan.

8:28 fm  
Blogger A. said...

Lill-K: Blåst i ögonen? Men vem skulle göra en sån sak? Låter hemskt elakt.

Björnen: Ja, det är tortyr. Fast undrar om inte den andra låten var värre. Där han spelar Daouta....

9:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home