måndag, januari 15, 2007

Radio i fredagskväll

Då jag i fredagskväll tog mig ut en liten sväng för att handla Onico* så hörde jag på radio. På P4 för ovanlighetens skull. Trodde säkert att det skulle vara radiosporten men sån tur hade jag inte.

Istället satt jag och lyssnade på folk som fick ringa in och berätta vad de gillade.

En gillade att fiska.
En annan att promenera.
En tredje gillade att titta på sol upp och nedgångar (Han hade en tuff period just nu)
En fjärde gillade att diskutera politik och världsläget.

Jag tror ni förstått poängen.
Men vad gillar jag?
Jag gillar när det är tyst och lugnt. Ibland i alla fall.
Oftast om jag inte gör något så gillar jag det. Att det är tyst alltså.
Vill kunna kontrollera ljudnivån omkring mig själv.

Nu, med risk för att bli totalt sågad och dumförklarad.

Om, bara om. Om man spelar in absolut tystnad på en cd-skiva. Sen spelar man den på hög volym. Borde man inte ha absolut tystnad på hög volym i öronen då? Alltså att den inspelade tystnaden överröstar allt ljud runt omkring?

Antagligen går det väl inte för den cd:n skulle ju sälja guld på en timme.
Och om det inte går så är det dags för någon snitsig ljudkille (eller tjej eftersom Le Blogg är en jämlik blogg) att lösa det.


A.

* 4 dagar utan snus nu. Onico är tobaks och nicotinfrutt snus. För oss vill ha något under läppen. (lät så mycket bättre i huvudet innan jag skrev det)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Genialt med CD:n :D

10:58 fm  
Blogger A. said...

Jag tycker det är en bra ide. Men varför finns den inte redan?

12:48 em  
Anonymous Anonym said...

Det finns annars hörlurar med aktivt ljuddämpning. I princip så är det en mikrofon som sen spelar upp samma ljud, men "motsatt håll"§. Alltså släcks ljudvågen ut och det blir tyst. Väldigt smidigt. :)

8:00 em  
Blogger A. said...

404: Visste väl att du skulle ha en lösning på det här :-)

9:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home