tisdag, januari 16, 2007

Konstigheter

Det blir två konstighetet till att börja med nu på morgonen.
Vi tar dem i turordning.

Nr 1:
Igår var det idrottsgala.
Jag kräks av tanken på alla galor som är hela tiden.
Telefonrösta, se på komiker som avslöjar poängen timmar innan de kommer till punchline, enda stället där Darin får uppträda, folk som skrattar åt alla skämt hur dåliga de än är.
Konstigheten ja.
Jag bestämmer mig för att ge det en chans.
Börjar titta.
Kristin Kaspersen inleder med

"...God Afton Allihopa, God Afton Sverige, God Afton VÄRLDEN!..."

Kanske jag som trist och gnällig. Men God Afton Världen? Finns det ärligt någon som bryr sig utanför en krets av inbördes beundran i Sverige? Efter att Kristin Kaspersen hälsat världen välkommen så mådde jag dåligt och fick kolla Simpsons istället.

Konstigheten : Vem har lurat K.K att världen tittar på Svenska Idrottsgalan, kombinerat med vem har skrivit manus utan någon som helst verklighetsförankring.




Nr 2:
Imorse, strax efter klockan sju ringde väckarklockan. Jag vaknade.
Inte så konstigt kanske utan mer normalt. I vanliga fall.

Det konstiga;

Min första tanke när jag vaknade var.

"...Hmm, jag har sovit i Position 2..."

Vad fan betyder det? Jag låg på höger sida med en kudde under armen.

Vad är position 1, position 3?
Är inte det balettuttryck.

- A, ställ dig i position 2!
- Pliee!

Inte vet jag...




A.

Senare ska jag berätta vad som varje vecka ger A tårar i ögonen på ett oförklarligt sätt.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltså hur lyckas du alltid med dina knivskarpa iakttagelser?! Imponerad! Klockrent. :)

10:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Ha, ha! Jag var på plats i Globen i går på galan och hade oförskämt roligt...

10:48 fm  
Blogger Björnen said...

Hehe, precis som du kommenterade hos mig så verkar vi vara inne på samma tema i dagens bloggar.
Funderar på om jag skall ansöka som manusskrivare till nästa idrottsgala - vad som helst måste bli bättre än vad det är nu! Har du lust att vara co-writer? ;)

10:59 fm  
Blogger A. said...

K: Tack tack:

Geishan : Nej. Nej. Nej.

Björnen : Nja, tror jag tar dig som co-writer ;-)

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Position 2 (eller andra position som det egentligen heter) är när man står med tårna vridna utåt och ungefär en fotlängd mellan fötterna (beroende på hur långa de är så klart).

Det finns även en andra position med armarna. Då håller man dem rundade framför och en bit utanför kroppen. Om jag inte minns fel...

8:54 em  
Blogger A. said...

Moi: Andra position var det ja... inte position 2 :-)

Länge sen...

9:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home