torsdag, januari 18, 2007

Gestern

Då var det konstaterat att jag tillhör de 25 % som får bäst resultat i logiska och numeriska test.
Vi är ca 2 250 000 stycken har har jag räknat ut. Det ni.
Vad det ska vara bra för vet jag inte riktigt.

Sen körde de lite personlighetstester.
Och det här är det som utmärker A enligt en de testerna;

Snygg.
Smart.
Rolig.
Trevlig.
Oemotståndlig.

Som rekryteraren sa.
Hur kan du vara singel?
Jag vet inte sa jag.


Eller så var det så här som A beskrevs efter alla tester...

  • Social
  • Ambitiös
  • Ställer höga krav på sig själv
  • Vill vara delaktig
  • Tendens att tänka igenom saker först innan jag agerar
    och
  • Störs inte av att ha rutiner kring livet och arbetet.

Sen 2 timmars intervju.
Med en gubbe som har sånt som jobb. Som får en att känna sig såååå avslappnad, så naturligt pratande att när man går därifrån kan man inte tänka på sin egen prestation utan att han bara måste bli världens bästa farfar/morfar.
Han hade visst en dotter som var lika gammal som A också. Så kanske.


Hur som helst.
Det kändes bra.
Jag vill att det ska ha gått bra.
Jag håller tummarna för att det ska ha gått bra.
Där är vi nu. I slutet av månaden - början på nästa vet vi mer.


A.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

H O P P A S!!!:D

8:40 fm  
Blogger Lill-Krizan said...

De där testerna vill jag också göra! De verkar generösa och tillförlitliga på samma gång.

Och lycka till. Det kan inte gått fel.

9:15 fm  
Blogger Ninde said...

Fick ni göra något B-M test?Hann du med att kolla in konkurrenterna ? :)

10:04 fm  
Blogger A. said...

BM? Inget som hette det i all fall. Men de finns kanske olika namn på det. Vad går det ut på ?

Såg en "konkurrent". Han såg ut som en mes med ett bockskägg som skulle få honom att se äldre ut... :-)

10:10 fm  
Blogger Ninde said...

Briggs-Myers. Det där gamla intro/extro personlighets testen som brukar slängas fram ibland när de ska tussa ihop arbetsgrupper.

Aha, du ser. Såklart du måste få både dottern och jobbet :)

10:18 fm  
Blogger A. said...

Okej, då vet jag vad du menar. Kände inte till B-M förkortningen bara :-) Nja, gjorde inte det men ett som var liknande till stora delar.

Nöjer mig med jobbet så skiter jag i dottern. Saker brukar lösa sig ändå :-)

10:34 fm  
Blogger S said...

Håller tummarna!

11:19 fm  
Blogger A. said...

Tack tack Sandra, det här jobbet vill jag verkligen ha... :-)

11:38 fm  
Blogger Ängeln said...

Men vad går jobbet ut på? Nyfiken..

1:00 em  
Blogger A. said...

Jobbet går i så fall ut på att en gång typ vart annat år sy ihop en stoooor affär och däremellan förbereda den stora affären :-)

En Global Customer Key Account-tjänst kallas den visst ;-)

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home