tisdag, januari 16, 2007

Stora Grinbaljan

Ni som läst här vet ju redan det. Men om det skulle vara någon som just ramlat in här och inte orkat läsa exakt allt dravel som står här kommer korta versionen.

- A är stenhård.
- Han gråter inte.
- Äter taggtråd till frukost och hela den svängen.
- En klart och rakt igenom stenhård tuffing.

Det var korta versionen. Går givetvis att plussa på en himla massa.

Men nu verkar det ha dykt upp en spricka i fasaden. Upptäckte den för ett par veckor sen, trodde det var ett skämt. Förra veckan vart det så gott som nästan helt bekräftat. Igår vart det helt bekräftat. Som ristat i sten. Laminerat i plast , gjutet i betong eller vad ni vill.

A kan gråta. Och det som lockar fram tårar i ögonen är för tredje gången i rad är när Filip & Fredrik sjunger för sina gäster i "Ett Herrans liv"...

Igår sjöng de "De sista ljuva åren" för Bert Karlsson* och direkt började det rycka i ögonvrån. Jag tycker på allvar att det är lite fint.


A.


* Kan ju rekommendera de som inte såg programmet att se det. Oerhört roligt och bra.

12 Comments:

Blogger Ängeln said...

När Bert & Felix blåste killarna var ju magiskt bra!

11:36 fm  
Blogger A. said...

Det var så jävla kul!!!

11:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh, A. Så fint av dig :)

12:36 em  
Blogger A. said...

Ida: Jag tycker verkligen det är fint. Speciellt när Fredrik sjunger...

12:55 em  
Blogger SixesAndSevens said...

Trodde jag var ensamom att bli smått tårögd av "de sista ljuva åren"... :)

Skönt att se att så icke var fallet.

1:32 em  
Blogger A. said...

Sixes : Inte då. :-) Jag satt och smågrät lite också...

1:41 em  
Blogger Ninde said...

Elake Felix var bara så underbar! :)

För att vara en stentuff taggtrådskäkare har du misstänkt mjuka sidor a? Tandläkare och de sista ljuva åren? Hm...? ;)

2:06 em  
Blogger A. said...

Försöker du håna mig nu Ninde? :-)

Tandläkare är per definition onda.
Att du sen väljer att lyfta fram mina mjuka sidor ser jag i all min manlighet inte som ett problem ;-)

Och ja, Felix var grym!

2:41 em  
Blogger Ninde said...

a: Är övertygad om att även manligt onda tandläkare har en mjuk sida. Någonstans. Precis som du .. ;)

4:31 em  
Blogger A. said...

Mycket tveksam till det Ninde ;-)

4:59 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Skönt att höra att jag inte är helt ensam om att vara onormalt blödig ibland.

Jag minns speciellt när jag grät framför en intrevju med Kajsa Bergqvist. Hon stod vid spisen och berättade om sitt VM-guld samtidigt som hon svängde ihop en pastasås med musslor i. Och jag satt och storlipade över hur fantastiskt vackert det är med beslutsamma och envisa människor.

Men jag har aldrig gråtit över Fredrik och Filip. Inte av lycka i alla fall.

3:26 em  
Blogger A. said...

Innerst inne är vi alla lite blödiga :-) Jag har aldrig gråtit över Kajsa B dock. Men kommer ihåg intervjun... :-)

9:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home