torsdag, januari 18, 2007

Sport, bara sport...

Igår kväll samlades dessutom grabbarna för att i god anda och vänskaplighet spela innebandy.
Resultatet blev att en klubba slogs sönder på A's ben.
Inte med meningen alls.
Jag var för snabb.

Sen gjorde jag två snabba självmål som ledde till att Team A förlorade matchen och då tappade jag klubban i målet.
Sen kunde jag inte vara med något mer. Det där som stod om titan på klubban vet jag inte hur jag ska tolka.
Mitt förtroende för titan som något som håller bra är i alla fall förbrukat.


Det konstigaste. O's kompis N. Jag tror jag hatar killen. Han har aldrig bytt min på sitt ansikte.
Glad, ledsen, arg, bitter, förbannad, kåt, full, febrig, förkyld, blöt om fötterna.
Spelar ingen roll. Inte en min rörs.
Han är obehaglig.
Som straff för det tacklade jag in honom lite på skoj men ändå rätt hårt i en madrass igår. Borde ha gjort lite ont.
Sen tittade jag på honom. Han såg ut som vanligt. Läskigt.
Han kanske är en alien som inte kan känna saker?
Sen så har han ett jättestort huvud också.



A.

11 Comments:

Blogger Ninde said...

Låter som en typisk kille om du frågar mig ;) Dock lite nyfiken på hur du vet hur han ser ut när han är..tja i alla de känslolägena :D

10:33 fm  
Blogger A. said...

Haha... Well spoken Ninde. Du är för snabb för mig. ;-)

Ja, kanske en typisk kille. Vi kan inte alla vara i sån kontakt med våra känslor att vi vågar visa dem, gråta till F&F när de hör Sista Ljuva åren etc...

Men som svar på din fråga, jag har sett vissa av "känslolägena" och vågar utifrån det dra vidare slutsater...

Vill då samtidigt poängtera att jag inte alls sett alla ;-)

10:42 fm  
Blogger A. said...

Eller var det det om det stora huvudet som du menade med typisk kille. Det har jag sett... ;-)

10:43 fm  
Blogger Ninde said...

He,he, he och nä det var inte vattenskallen jag syftade på ;)

Men du. Som alla känslomänniskor undrar jag.. Om han (för det är det oftast) inte visar känslor. Är det för att han känner dem i mindre utsträckning än oss andra eller för att han lärt sig att det är fjolligt att visa dem? Eller är han bara skruvad nog att gilla dina hårda tacklingar? Du får i uppdrag att fråga honom nästa gång ni delar madrass... ;)

11:11 fm  
Blogger A. said...

Bra fråga Ninde.

Jag tror att den generelle killen är imponerad av Jägarna och håller tillbaka det. Just i den här killens fall tror jag han är alien... :-)

Ska kolla noga om han har grönt blod eller lysande pekfinger nästa vecka. :-)

11:37 fm  
Blogger Ninde said...

Ok. Var försiktig bara, om han nu är en alien.. :)

11:43 fm  
Blogger A. said...

Jag lovar Ninde. Jag lovar. ;-)

11:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Det låter väl som en mysig kille..

12:05 em  
Blogger A. said...

Maza: Nej, det är en läskig figur. :-) Och som sagt, ingen personlig favorit...

Har provat att skämta med honom och slå honom med en bandyklubba. Ingen reaktion.
Prata med honom och säga konstiga saker. Ingen synlig reaktion då heller...

1:06 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Hahaha, VAR och NÄR spelar ni nästa gång? Jag vill se!

Hade en sån där kille i mitt lag innan också. Fast skitsnäll och trevlig. Han rörde aldrig en min och hade alltid båda händerna på klubban. Det spelade ingen roll om han trillade, gjorde målgest eller knöt skorna. ALLTID två händer på klubban.

Kul men konstigt.

3:19 em  
Blogger A. said...

Det kan vara samma kille :-)

Den enda som under två timmars spelande inte en enda gång tar sig friheten att skrika till lite, jubla, eller ens säga aj när någon skjuter på honom... Än mindre att le...

5:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home