måndag, januari 22, 2007

Trötta vänner och Mr Macho

I lördags skulle det slås på stort.

A och The Brat skulle möta upp en gammal kompis på nyare hotell på Södermalm.
En fickparkering senare och ett argt tutande på en taxi som som vanligt ansåg att trafikregler är rekommendationer så var vi framme.
Fika, eventuell mat och skitsnack stod på menyn.

Menyn fick skrivas om.
Mottagande vän hade mottagit alldeles för mycket att dricka kvällen innan och sprang skytteltrafik mellan bordet och toaletten. Mat byts mot muffins. Och kaffe mot vatten.

Gemensamt kom vi fram till att alkohol kontra hur man mår dagen efter inte är värt det.
Tur då att jag aldrig i princip mår dåligt eller blir bakis.*

Vi släpper honom på Centralen, äter hamburgare och sen så gick jag och The Brat på Clas Ohlsson.

Vi kände på maskiner, testvred på skruvmejslar, la pannan i djupa veck och jämförde pluggar. Vi diskuterade högt om det räckte med plugg eller om man skulle ha metallexpander till gipsväggarna. Gipsskruv eller universalskruv, vilken skruvmejsel är egentligen bäst om man vill ha ut maximal vridkraft - långt skaft eller kort?Behöver man egentligen en borrhammare eller räcker det med en slagborr. Gammal hård betong från den tiden då de byggde på riktigt...


Vad jag skulle sätta upp?
En spegel i hallen.
Den sitter som fan på väggen nu.



A.

* Dock så när jag blir bakis blir det ofantligt synd om mig...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Clas Ohlson a.k.a gubbdagis. Fast det är rätt charmigt ändå.
Men du, vad tycker du om den nya P3-tablån då. Jag håller fan på att somna här, så tråkig. Saknar Lantz!

1:00 em  
Blogger A. said...

Ida, jag är inte nöjd med P3 för tillfället. Är inne på att byta till P5 Radio Stockholm.

Men skönt att pajas-ritter försvann.

Visst är det lite charmigt, det intressanta är ju varför man tror att man kan sånt (bygga saker) när man är inne hos Classe O? Så fort man kommit utanför dörrarna är man ju som vanligt igen...

1:18 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Strunta i skaftet och koncentrera er på grövre handtag. Då får ni högre vrideffekt på mejseln.

/Martin Timell

9:35 em  
Blogger A. said...

Är det så? Man tackar Timell. Nästa besök på C.O så deklarera jag högt och tydligt vad som gäller... :)

10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home