fredag, januari 19, 2007

dårar...

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,978999,00.html

Vad är det för fel på dagens ungdom egentligen.
På allvar alltså. Pissa på varandras kläder. Skjuta raketer efter varandra. Kasta smällare på varandra och slåss så att skolan måste stänga.

Nu kanske jag har totalt fel men är det inte alltid i typ Malmö och Landskrona man läser om sånt här?
Vad är det för fel på skånska barn?



Visst vi var inga änglar* heller som barn men det var fan lite mer glimten i ögat när vi skulle jävlas med någon vi inte gilla. Som tex;

Gula ärtor i hela skåpet så rasade ut när snubben öppnade skåpet.
Lim i låset så han fick knipsa låset.
Tejpa ihop böckerna till en stor hög.
Råka träffa någon med flit med ett skott när man spela fotboll.

Känner mig som Anderssonskans Kalle i jämförelse med dessa dårar.


Vi ------------------------------------------------Idag
Pallade äpplen ------------------------------------------Fäller trädet?
Kasta snöbollar----------------------------------------------Kastar granater ?
busringning a'la "Löv på Storgatan?--------------Ringer in ett bombhot.


Betyg i ordning och uppförande. Mer än gärna. Sen en lektion i att respekt förtjänar man. Inte kräver man.


A.

* Kanske ska tilläggas att inget var min ide. Jag var bara med. Oftast som vakt.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såklart inget var din idé! Fattade vi väl...

Var du klassvakt i högstadiet också, och gick runt och höll koll på att all frånvaro blev uppskriven av lärarna?

Annars håller jag med. Det var bättre förr.

2:09 em  
Blogger A. said...

Nja... Så mesig var jag inte. Sen att inget av tradition varit mitt fel eller min ide när det går illa är en annan sak.

A är per definition oskyldig :-)

2:33 em  
Blogger Ninde said...

Håller helt med! Tvångsklippning i töntfrisyr av tekniker och hissande/halanden av egenhändigt ihopknopade klassflaggor på skoltak. That's how you do it! Bus ska vara kul, inte blodigt allvar !

2:46 em  
Blogger A. said...

Precis Ninde.

Helt ärligt fattar jag väl att alla inte gillar alla. Så ser världen ut och har alltid gjort men det är ju en jävla skillnad på att skicka en raket i ryggen eller pissa på någons kläder eller att skicka ett sudd i nacken på någon...

2:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home