fredag, januari 19, 2007

Återblick, fjärrskådning och Afrika

En hel vecka.
Vad har hänt.

  • Jag har varit på intervju.
  • Jag har missat Biondas premiär. Dock verkar man kunna se den i valfritt nummer av Moore ändå. Men det var säkert en slump.
  • Jag har lagat bilen.
  • Jag har svurit åt en dryg smålänning på DIF - HV. Tyvärr drog hans grabbar det längsta strået.
  • Jag har sett Antikrundan.
  • Jag har slagit sönder en innebandyklubba.
  • Jag har läst ut min nya favoritbok. "Legenden om Zorro" Isabel Allende. Sjukt bra. Nu väntar jag bara på en maskerad inbjudan så jag kan gå som Zorro.
  • Jag har kommit ut som en Filip & Fredrik-grinare.

Vad ska vi göra i helgen då?

Ikväll. Inget. Ligga i soffan och krama min älskling. Fjärrkontrollen.

Imorgon. Dricka kaffe med All-in och The Brat på hotell på Söder någongång mitt på dagen. Kolla fotboll med grabbarna. Äta mat med grabbarna. Inte dricka alkohol med grabbarna. Två vita veckor har jag lovat mig själv. När jag tittar på lördagsplanerna får jag håll. Jag får ta bort något. Eller flytta till söndag.

Övermorgon. Mental påminnelse. Sov gott natten till söndag. Plastbrorsons julklapp. Bio. Inklusive godis. Jag vill se Göta Kanal. Han Eragon... Gissa vem som vinner den striden genom att skrika högt med ljusröst?


Övriga iaktagelser.
-Galor är kass.
-Peter Le Marc gör mig glad. Speciellt låten om någon som "bodde på fel sida älven"

Och nu det intressanta. Statcounter, avdelningen internationella besök.

Efter all kritik som jag fick för att jag saknade Ankie Bagger. Någon har googlat sig hit via www.google.co.za någonstans i Afrika och sökt på Ankie. Jag är inte ensam om att gilla henne...


A.

8 Comments:

Blogger Ninde said...

Aha brunch på hotell? :) Varit ihop länge du o fjärrkontrollen? ;)

2:48 em  
Blogger A. said...

Exakt. Tre glada gossar.

Jag och fjärrkontrollen goes long way back ;-)

3:04 em  
Anonymous Anonym said...

Dryg smålänning? Det finns inga dryga smålänningar...

5:19 em  
Blogger A. said...

Ida: tyvärr finns det alltid ett undantag från alla regler. Även från den om att alla Smålänningär är grymma :)

7:03 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, Little Willy John - tack för den påminnelsen.
Men du, göta kanal....ärligt?

5:58 em  
Blogger A. said...

Det var så lite...
är faktiskt inte helt ironisk när det håller Göta Kanal... Loffe ju? Men Eragon lockar kanske inte... Lillchippen får bestämma...

8:46 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Hmmm....dryg smålänning...

Du är Stockholmare va?

2:07 em  
Blogger A. said...

något åt det hållet;) Men säger det igen. alltid ett undantag som bekräftar regeln...

2:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home