tisdag, januari 23, 2007

Snö, Hammarby, och årets fjant..

Snö och kyla sabbade mina planer att börja träna inför det där maratonloppet som jag hade tänkt göra den här veckan.

Istället tog jag en promenad och såg några ungar ha snöbollskrig. Sånt gillar jag. De gjorde sitt bästa för att gömma sig men avslöjades gång på gång på att det ångade rejält om den när de krälade omkring i snön. Precis i sista sekunden lyckades jag strypa ett infall att mula den ena ordentligt bara för att han hade en Hammarbymössa på sig...

Som den konstige figuren i Eragon sa, En son väljer inte sina föräldrar... Så jag lät honom vara och skänkte honom en tanke om hopp och välgång på andra vägar i livet än inom sporten.


När jag kom hem tog jag en tog jag sats och satte en perfekt flopp ner i soffan där jag somnade. Och gissa hur överraskad jag blev över vad som var på tv när jag vaknade...
En gala!
Darin, konstiga tal och inbördes beundran igen. Precis som förra veckan. Och veckan innan det.
Och ärligt Gustav Skarsgård. Fan vad tuff du var... Not.

Sen somnade jag... Igen.


A.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Nej A! Man får inte mula små knattar bafatt de har hammarbymössor...Fy skäms! :/

Den som ändå fick ha snöbollskrig..

11:33 fm  
Blogger A. said...

Jag gjorde ju inte det. Men jag ville. :-)
Och Vrak-mössan var enda anledningen.

Snöbollskrig vore grymt, ska se om de är ute idag med, då ska jag vara med och då kan jag ju "legitimt" mula bajenknatten... :-)

11:38 fm  
Blogger Ninde said...

Oschysst, ska ju vara tio småknattar mot en stor..annars är det ju ingen sport :D

11:45 fm  
Blogger A. said...

Hehe... De kan vara alla mot mig men han med Bajenmössan kommer bli min ärkefiende :-)

Fan vad coolt egentligen att kunna säga att man har en ärkefiende!

11:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home