fredag, januari 26, 2007

Flashbacks och bilar

Min arbetsmoral har den här veckan varit under all kritik. Jag har gjort det jag ska med ett minimum av ansträngning.

Nästan som att vara tillbaka på gymnasiet igen innan lärarna tvingade mig att sitta längst fram ensam på lektionerna för att inte störa mina kompisar som tydligen behövde höra på läraren och inte på mig...


Är det att ta ut saker i förväg om man sitter och funderar på vilken sorts leasingbil man ska välja när det stora företaget valt att anställa mig?

Vad tycker ni jag ska ta? Eller rättare sagt vad tror ni är en passande bil för mig, på allvar alltså. Utifrån vad ni vet om mig vad tror ni?



A.

24 Comments:

Anonymous Anonym said...

En EU-moppe med motor som en symaskin.

9:56 fm  
Anonymous Anonym said...

En trabant? Eller var det elakt sagt? :D

9:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Finns inget att fundera på. En MILJÖBIL!!! Då klättrar du massa pinnhåll uppåt på vägen mot att bli en av oss, högre stående miljövänner.

Å ja, jag kan tipsa om lämpliga modeller. :)

10:10 fm  
Blogger Björnen said...

Jag tror nog att du i hemlighet önskar en Aston Martin, men att du är så förnuftig att du till slut kommer hamna i en Ford Focus. Visst det låter ologiskt: En Aston vinner ju lätt över vilken Ford som helst mellan rödljusen i stan, men du är väl inte alltid så logisk och övertänkt?

Eller så blir det en Citroën...

10:22 fm  
Blogger A. said...

Ida: Min egen Dr Elliot. En Eu-moppe? Vill du att jag ska bli mobbad?

404 : Görs de längre ens? Men det vore coolt. Eller inte... Och på något sätt inte överraskad över att just du kommer med den iden... :-)

K: Lovar att det ska bli åt det hållet, så fort jag fått jobbet ;-)

10:22 fm  
Blogger A. said...

Björnen: Skulle inte jag vara logisk & genomtänkt?!? Hmpff... Jag är som Michael i Gudfadern. Jag bara bidar min tid...

Ford Focus är uteslutet. Tyvärr Aston Martin också. :-)

10:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Bil? Jag håller med k och pushar för något miljövänligt. Tänk på ljudanläggningen också och passagerarkomforten.

Och ja. Jag tror att det är lite att ta ut saker i förväg. Som om det vore något fel med det. :-)

10:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Okej då :) En stor jävla SUV ska du ha! Det passar ju i stadstrafik..

10:37 fm  
Blogger A. said...

Moi: Ljudanläggningen ska det givetvis tas stor hänsyn till, precis som passagerar-komfort. Och miljön.

Behöver nog assistans. Om man kallar ta ut saker i förväg för drömmar istället så låter det bättre va? ;-)

Ida: Du är på hugget idag... :-)
Du får ju tänka på att jag ska kunna ta mig in till stan från The Northern Hoods också...
Men en SUV känns lite väl mycket "jag är mäklare och inflyttad och nu tror fler jag är härifrån" eller "jag är 43 men fick inte köpa varken Porsche eller HD för frugan så jag tog det här aset till bil istället"

10:45 fm  
Blogger Ängeln said...

Beror nog på vilken bilpolicy som det stora företaget har.. det brukar ju vara anpassat för bilar av familjetyp.

Så du kommer säkert med en volvo eller saab med sneakmotor!

10:48 fm  
Blogger SixesAndSevens said...

Vet inget om dig,men du förtjänar nåt flådigt! :)

12:31 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. Ja, det kan ju vara båda de två sakerna plus "hej jag har liten snopp" också.

12:36 em  
Blogger S said...

Så länge du inte skaffar en epatraktor är du safe.

1:12 em  
Blogger Björnen said...

Oj! Tog du det som en förolämpning? Jag menade ju bara att du inte framstår som om du har planerat ditt liv 10 år i förväg och inte kan avvika från de planerna; som om du alltid väljer samma mat på det lokala lunchstället, samt som en som har strumpor som bara får användas på särskilda dagar. Sån är du väl inte?

Fast jag kan ju å andra sidan ha fel - du framstår ju som ganska så platt, fyrkantig och digital här på bloggen.
Finns du verkligen på riktigt? ;)

1:14 em  
Blogger A. said...

Ängeln : Du hamnar nog närmast verkligheten egentligen...

Sixesandsven : Visst är jag det. Kanske en Dodge Viper, men den lär väl knappast K eller Moi godkänna som miljöbil ;.)

Ida: Du har så rätt. Och jag känner att OM jag säger OM det skulle vara så så vill jag inte skylta med det... :-)

Sandra: Du kan vara lugn. Det kommer inte att hända. Erbjuder de mig en EPA ska jag överväga att börja åka kommunalt. ;-)

1:21 em  
Blogger A. said...

Björnen: Nej då, inte alls. Tycker ju själv bara att jag är sjukt strukturerad ;-) Men jag kan vara den enda... haha

Och nej, veckodagsstrumpor har jag ej, bojkottar de lokala lunch-haken utom parkbänken på sommarn då.

Om jag finns på riktigt.
Tänk, lite hypotetiskt bara. Det skulle ju kunna vara en jäkla massa olika folk som skriver den här bloggen. Att A egentligen inte bara är en person utan flera (inte på det schizofrena sättet). Att det är därför som jag/vi inte kan framträda med bild? Har ni tänkt på det? :-)

Eller så är det av helt andra anledningar :-)

1:26 em  
Blogger Ängeln said...

Fast det hade ju varit roligare om du kom en ford fiesta....

1:59 em  
Blogger A. said...

Hehe... ja eller en gammal Micra. Som min gamla MacMobil... ;-)

2:38 em  
Blogger Fabbe said...

Jag måste säga att jag inte riktigt fått grepp om vem du är. Antingen är du en vanlig förortskille som är lite småborgerlig i ditt sätt eller så är du en medeklassnubbe från nån av dom bättre villaförorterna som ÄR småborgerlig men inte så det syns för mycket eller så har jag helt åt helvete fel, men du vill nog ha en audi A4 eller en mindre BMW

4:30 em  
Blogger A. said...

Fabbe: Intressant teori. Svårt att sätta fingret på det själv vad man "är" men du är nog mig lite på spåren i en av teorierna tror jag :-)

A4 skulle vara schysst men BMW:n går bort. Jag säljer inte kopieringsmaskiner på provis... ;-)

4:55 em  
Blogger Björnen said...

Va bra! Då finns det ju lite hopp om dig trots allt!

Det låter som en riktigt bra, men svårgenomförbar, idé att vara flera på bloggen. En värdig utmaning! Man kan ju rent praktiskt vara hur många "medlemmar" (med rätt att posta) som helst med den nya bloggern. Fast texterna skulle nog framstå som lätt schizofrena och väldigt ojämna. Alla kan ju inte vara lika bra bloggare som du/ni...

Ha en trevlig helg! Ett hett tips är att behålla solglasögonen på hela helgen - man ser cool ut och världen får ett skönt lite mörkt skimmer kring sig!

4:56 em  
Blogger Fabbe said...

eller hur, jag har kommit på dig helt enkelt, hur som helst, ha en bra helg och som björnen säger, solbrillorna på hela helgen

5:00 em  
Anonymous Anonym said...

Bara du inte väljer en BMW, de saknar bromsar - åtminstone saktar de aldrig in när man står vid övergångsstället.

Och det är klart att man får ta ut saker i förväg - tänk om man inte får dem sen, då har man ju ingen chans i efterskott... (logiken har alltid varit min starka sida :)

9:02 em  
Anonymous Anonym said...

vild gissning efter att ha läst endast ett par inlägg här, audi eller saab, "lagom stor" med tuff motor. Inte för pråligt men ändå inte mesigt, marinblå eller svart...
//C

11:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home