torsdag, januari 25, 2007

Innebandy & fördomar mot finnar...

Igår spelades det innebandy.

Säger det direkt. Jag var inte bäst. Inte ens näst bäst. Men min nya klubba var snygg. Röd.
Och dessutom. All hets mot "mannen utan uttryck" utmynnande i ett anti-klimax.
Han kom inte.

Istället dök det upp en människotyp som jag har lika svårt för.

Killen som har lagt sig till med en trailer-trash look bara för sakens skulle.
Trasig tischa, flottigt långt hår, fula trasig kläder osv.
Om man jobbar på en bank rimmar det illa med den stilen. Och sen när de som känner honom säger att han nyligen bytt till den stilen så funkar det inte. Han var dock en jävel på innebandy. Dribblade och hade sig. Det tog stopp med en resolut bentackling från A. Ner i marken med honom och han dribblade inte lika mycket sen.

Sen det trista.

Finnen som var med.
Egentligen en bra kompis. Eller ska vi säga kompis från förr numer. Finnen viftade med klubban och jag tog emot med framtänderna. Inte bra alls. Dessutom har jag ett litet rivsår på tummen som skulle kunna komma från en liten finsk kniv.
Som ni alla vet.

Finlands valspråk "...Inte skära, bara rispa..."

Accepterar inte sånt beteende. Dessutom vann hans lag. Jag har just ringt Migrationsverket. Har han inte papprena i ordning åker han ut.


A.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

"...han dribblade inte lika mycket sen". Solklart fall av evil, mohahaha ;)

11:06 fm  
Blogger A. said...

Visade bara att ingen är "untouchable"... :-)

11:19 fm  
Blogger Peppe said...

Ähum. Host, host. Hets mot folkgrupp?

1:08 em  
Blogger A. said...

Peppe: Nu har jag trampat i det berömda klaveret va? Kan jag ta mig ut ur det här på något sätt?

Ehh... jag menade det inte... !?!? :-)

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home