onsdag, januari 24, 2007

Röd och glänsande

Skulle kunna vara mitt ansikte efter ett träningspass men det är det inte.

Lång, smäcker och röd. Lite mjuk upptill men i rätta händer helt dödlig. Lite bredare nertill. Inte vacker men ändå estetiskt tilltalande. Mjuk men ändå hård.

Om jag vrider på huvudet så ser jag den.
Den står och skiner.
Min nya innebandyklubba.
Ikväll ska killen utan uttryck få.

Jag misstänker att jag från imorgon kommer gå under ett nytt smeknamn. A - Snipern.

Provsköt lite inne på Stadium.
Uppskattas inte när man sen hänger tillbaka klubban som provsköts och tar en likadan som är oanvänd.

Lite samma variant som jag använder när jag köper kläder. Provar ett klädesplagg. Passar det hänger jag tillbaka det och kollar om det finns något ex som hänger längst bak, eller är så där sjukt snyggt hopvikt att ingen innan kan ha provat det. Alterntivt hänger tillbaka det fel, går fram med fel storlek och ber dem kolla på lagret efter ett nytt ex.

Om det inte finns så "råkar" jag hitta det som någon har hängt tillbaka fel...


A.

11 Comments:

Blogger Ninde said...

Ey, ännu en klädprovningshulligan? Välkommen i klubben..;)

Fast vad har den stackars menlöse killen gjort dig egentligen? Han kanske storgråter inombords varje gång men har någon komplicerad bokstavsbarnsbortförklaring på varför han inte kan uttrycka det?Vad säger karln när ni slår på honom? Nada? Inte ens en liten tillbakatackling? Inte din x xx A?

3:53 em  
Blogger A. said...

Hehe... Visst är det så man gör? :-)

Först ska vi nog klargöra att det mer är jag än vi om den här stackars killen. Tror anledningen är att jag tycker han är så trist. Och visst tacklar han tillbaka men allvarligt, vet han vem han ger sig på? A som sitter och är tuff på internet accepterar liksom inte sånt... ;-)

Sen kan han möjligtvis svära åt oss/mig men så mumlar han också så jag hör inte. Det stör mig också.

Men de andra gillar jag...

4:03 em  
Blogger Ninde said...

Exakt så. Fast få killar verkar ha fattat det..

Nä det är klart, A "jag käkar taggtråd till frukost och är nätets tuffaste" ger man sig inte på ostraffat.. Men ärligt talat jag har också svårt för associala mummel-pellar..;)

4:16 em  
Blogger A. said...

Hehe.. Du har så rätt Ninde.

Att vara tuff på nätet är det inte alla som vågar. Helt plötsligt kände jag mig rätt patetisk. Undra varför. ;-)

4:19 em  
Blogger Ninde said...

Äsch..han kanske har en egen blogg, där han skryter om hur du ska krossas ikväll? ;)

4:54 em  
Blogger A. said...

Haha... Kankse det. Men som jag brukar säga. Min blogg mina regler... :-)

Satt just och funderade på vad man skulle kunna likna honom vid och slogs av killarna på Påskön. Alltså lägger vi till ett oproportioneligt stort huvud till ansiktsstelheten...

5:04 em  
Blogger Ninde said...

Aha, ha ha lycka till ikväll då...:)

5:18 em  
Blogger Emm said...

hahaha. stackars sate. jag tycker visst synd om alla i din blogg. utom dig dårå. för du är ju nätets tuffaste. eller hur var det nu? ;)

6:22 em  
Blogger A. said...

Ninde: tackar, kommer givetvis en rapport om hur bra jag var;)
Emm: Ja, du är lite blödig;) Eller behövs du som motvikt mot min onda sida... :)

11:10 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Bara på'an!

Jag är övertygad om att vi är varandras motsatser när vi provar kläder. Själv plockar jag första bästa plagg, provar det, betalar för det och hoppas att det passar bättre hemma än i provhytten.

Det blir dyrt i längden, men lite mer spännande så.

11:12 em  
Blogger A. said...

Nja, känns som du är inne på mitt andra alternativ när det gäller att handla kläder. Se något snyggt, ta de, gå till kassan, betala och åk hem. Håll tummarna för att det passar... :)

7:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home