tisdag, januari 30, 2007

Folkrörelse

Enligt radion är bloggning en folkrörelse. Precis som Korpen, slalom och joggning på 80-talet. Bingolotto, och det svenska föreningslivet på 90-talet så har vi bloggning, stavgång och nätpoker på 2000-talet.

Inte illa. Vet inte om jag känner mig så delaktig.


Och apropå folkrörelser. Könssjukdomarna ökar lavinartat.
Dagens radiotips. P1 just nu
"... Varför skäms folk för att berätta att de har en könssjukdom? jag menar, man skäms ju inte för en förkylning..."

Hehe. Det stämmer. Aldrig träffat någon som skämts för en förkylning.


A.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förkylningar är dessutom definitivt sexuellt överförbara. Det räcker med en liten liten kyss kan jag meddela.

10:32 fm  
Blogger ajja said...

Haha! Varför skulle du inte känna dig delaktig??!?! (Hoppas det va ironi från din sida) du stter ju här varje dag ich underhåller, dessutom har du varit ute och supit med ett gäng bloggare. JU.

10:32 fm  
Blogger A. said...

Moi: Du har så rätt. Igen. Ska ringa P1 direkt ;-)

Ajja : Jo, det var ironi. Men den kommentaren skulle egentligen vara en grej som skulle koppla de två "folkrörelserna". Men jag sket i den för inte ens jag tyckte den var smålustig....

10:41 fm  
Blogger Björnen said...

Usch, att något blir kallat folkrörelse brukar oftast betyda att det är på utdöende! Se t.ex. vad som hände med stavgången!

Bäst att leta upp något nytt, fräscht istället för att blogga...

Typ som att knyppla rattmuffar.
Eller odla hasch.
Det kommer nog inte bli några folkrörelser av de aktiviteterna iallafall.

1:18 em  
Blogger Ninde said...

a:"Aldrig träffat någon som skämts för en förkylning". Ha, ha men däremot som skämts för en blogg ;)

björnen: Tycker du ska satsa på knypplande rattmuffar. För haschodling var väl en folkrörelse på 60 talet? Eller har jag sett fel nostalgifilmer? ;)

1:29 em  
Blogger A. said...

Björnen : Tror inte haschodling är bra för dig. Och inte i det här klimatet. Men jag erbjuder mig att mottaga/köpa din första knypplade rattmuff... Var så kallt på ratten imorse. :-(

Ninde: Det var ett citat från radion, tanten sa så. Skäms för en blogg. Vet faktiskt inte vad du menar men det verkar väl som du syftar på mig så svaret i så fall nog ett ja och nej. Skäms egentligen inte men vill inte att vissa ska veta om den. Men skulle skämmas om de personerna såg den... Annars så får jag skriva helt andra saker.

Kanske en receptblogg...

A - I matlagningens tjänst. ? ;-)

1:39 em  
Blogger Ninde said...

a: Förstår vad du menar. Fast föredrar A i humorns tjänst ;)

1:49 em  
Blogger A. said...

Annars är jag säker på att jag har några special recept att bjuda på? ;-)

2:05 em  
Anonymous Anonym said...

Fast det var nästan "i matlagningens tjänst" förr i tiden (låter som om det var ages ago...) Lite betygsättande av matlådor nuförtiden liksom. Trist! Var mina höjdpunkter. ;)

2:08 em  
Blogger A. said...

K: Du har så rätt. Ska ta upp det. Idag kom ju ett litet pizzatips. Använd bakplåtspapper...

Ska ta upp det igen så fort jag börjar laga matlådor igen alterntivt kommer ihåg att ta med dem... :-)

2:12 em  
Blogger Björnen said...

Ok! Now we're talking!

Den kommer bli rosa med vita blomsterliknande mönster. Jag har hittat ett sånt schysst helsyntetgarn som river gött i händerna. Bra grepp helt enkelt!
Skicka bara över rattdimensionerna! ;)

7:56 em  
Blogger A. said...

Låter utmärkt. Måtten är som på en mindre badboll. Typ.

8:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home