måndag, januari 29, 2007

Le Helg och en ursäkt till Anna Sjödin.

En helg där det inte bara skulle häckas i La Casa A läsandes en bok med Tv:n på, radion på och tvättmaskinen igång har utspelat sig. Och jag längtade inte hem en ända gång.

Fredag, pokerkväll med grabbarna. Inte direkt så jag lärde dem att spela men trots allt. Efter sex timmars spelande gick jag hem med en 100-lapp mer än jag kom så helt kass var jag inte. Men knappast så jag säger upp mig och åker till Las Vegas heller...

Lördag. Nytvättad och struken skjorta. Fixad i håret och nyduschad begav jag mig in mot den stora staden. Födelsedagskalas.
Tyvärr med kass musik som drog ner stämmningen lite. Kanske inte alltid den smartaste iden att låta ett 20-årigt popsnöre från södra förorterna spela musik som han tycker är bra. Slutade med att han vart hotad med stryk när han gnällde när en kompis till A ändrade musik. Kommentaren "är du bög eller?" kanske man ska vara lite försiktig med om man inte vet vem man säger det till... Och av alla i vårt gäng valde du nog den sämsta att säga det till.
Såg du inte till att börja med att han var 2 dec längre än dig?
Med rakad skalle och stora armar?
Hur funkar folk.
Musiken som kompisen satte på?
Den funka. Folk dansade inom en minut.

Och nu till avdelningen - A ber om ursäkt. Kommer givetvis inte bli en stående punkt eftersom det så sällan krävs. Men.

Anna Sjödin. Förlåt.
Jag är numer helt säker på att du inte låg bakom bråket på Crazy Horse. Helt säker. Och Magnus Uggla hade så rätt i IQ. Att bli attackerad av en dörrvakt med kommentaren
"här kan du inte stå fattar du väl,Flytta på dig för fan, du sabbar ju kön, alla kommer stå här istället idiot".

Jag stod i korvkön.

Om jag sen flyttade mig eller råkade frågade om han ägde trottoaren hör inte hit.

Söndag. Lagom seg dag. Pizza var gjutet. Tyvärr skulle jag vara en duktig liten A och göra egen pizza istället för att köpa en. Hur jävla dum kan man vara en söndag när man är trött. Alltså ingen pizza men ost, skinka och pizzamix i kylen när jag åt makaroner istället.
Middagen hos M&P undrar ni. Den ställdes in efter ett argt meningsutbyte med Mamma A på lördagen. Vad är det med mammor egentligen?

A.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du det undrar jag också. "Nej nu vill jag inte prata mer med dig-hejdå" fick min mamma höra igår.
Det känns ibland som om dom vill fortsätta forma oss istället för att njuta av det vi har blivit. GAH!

Och vaktfan tänker jag inte ens kommentera mer än så här.

12:09 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Vakter är festliga typer. Festliga typer med hjärnfel. Jag, systern och hennes kompis hade en diskussion om det där i fredags. Vi kom fram till att de förmodligen är elaka, kaxiga och spydiga bara för att de har tråkigt på sitt jobb. För att liva upp sig själva lite. Men det där tror jag inte alls på längre. Jag tror på hjärnfel.

Men du, skulle inte du komma på invigningen av caféet och bli bjuden på kaffe och tårta av mig? Jag såg fram emot det.

12:18 em  
Blogger Peppe said...

"Le Helg och en ursäkt till Anna Sjödin." Åter igen en fantastisk rubrik.

12:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller på det 20-åriga popsnöret från söderort. Du behöver bildas.

12:53 em  
Blogger A. said...

Maza: Ja, vad är det för fel på dem egentligen? Fast jag kommer vanligtvis bra överrens med henne.

Vakter är pack. Har i många år försvarat dem. Inte längre. Skulle inte ens in på stället.

Lill Krizan: Fan jag kom på det när jag läste det idag. Svagt som fan av mig. Ingen andra chans?

Tråkigt på jobbet har jag med. Behandlar inte folk så ändå. Hjärnfel it is...

Peppe: :-)

Moi: Hmm. Det behöver jag säkerligen. Utan tvekan. Sen så har ju alla har sin smak. Antingen en stel tråkig fest där alla sitter med sina vänner vid sitt bord och lika gärna kunde vart hemma hos någon, eller en fest där folk dansar och har roligt. Nu fick vi båda två i en. Lite som ett Kinderägg. ;-)

1:04 em  
Anonymous Anonym said...

Ursäkten godtagen.

Med vänlig hälsning

Anna Sjödin

5:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home