torsdag, februari 01, 2007

Working on the chain gang... alltså inte för att jag tycker att det är så jävla kul...

Såna här dagar gillar jag inte. En textrad ur någon slagdänga rullar i skallen.

"... works hard for the money..."

Varför kan inte alla fel som görs på jobbet som jag måste ordna vara gjorda av mig? Istället för som nu max 50%...

Ikväll blir det hockey med man från landet långt borta som aldrig sett ishockey i hela sitt liv. Undrar om jag ska varna honom om att jag brukar kunna leva mig in ganska bra i Djurgårdsmatcher eller om det ska få bli en överraskning. Tror på överraskning.

Back to the grind.


A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe... överraskningar är bra. Särskilt när det skapar stora ögon och gapande munnar hos utländska kundbesök. :)

5:10 em  
Blogger Björnen said...

Du får rapportera hur kundbesöket fortlöpte. Synd att han inte fick se en bättre match med annat resultat. ;)

Får väl trots allt gratulera till segern. Det hade säkert gått annorlunda ifall jag varit där och hejat på också. Kanske.
Whatever - det är en säsong nästa år också. Kanske.

11:30 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Det gick ju bra det där. Grattis.

8:12 fm  
Blogger A. said...

K: Blev något utbrott på en domare som uppenbarligen var från Göteborg.

B: Det gick bara bra, han hade kul. Och tack. Jag är nöjd men Frölunda är ärligt talat det grisigaste laget i Elitserien. Med Johnsson och Andersson i spetsen. Eller de båda svenska spelarna alltså ;-)

L-K : Tackar, jag är nöjd. Bara en förlust i år med mig på plats. Mot något småländskt lag...:-)

8:24 fm  
Blogger Björnen said...

Hehe, du é la för go! ;)

Schysst att du kan några namn i Frölunda - för jag har nog aldrig lyckats lära mig några Djurgårdsnamn. Det verkar som om de puttas bort ur minnet av viktigare saker, som inköpslistor, shampomärken och TV-galor. Konstigt.

Vi får väl se vilket lag som stannar kvar i Elitserien i år. Djurgården ligger inte så bra till de heller...

8:46 fm  
Blogger A. said...

:-) Bjuder på den.

Och vet exakt hur illa det ser ut :-)

8:54 fm  
Blogger Lill-Krizan said...

Smålänningar kan inte spela hockey. De ska plöja åkrar och bära stenar och ragga på brudar.

5:12 em  
Blogger A. said...

Är det därför de har en väldig massa finnar som är bra som fan?

6:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home