onsdag, februari 07, 2007

Saker som kanske inte är för mig

Igår när jag i godan ro åker hem från jobbet. Bilen har startat. Jag har inte behövt skrapa den. Värmen sprider sig och jag nynnar med i någon sorts konstig låt. Jag har inte hunnit bli irriterad på bilarna framför mig som har ordnat en liten kö.

Kort sagt allt känns bra. Radion går över till prat. Någon form av frågesport och frågan kommer upp.

I vilket land vill Hilary Clinton bli president?

Just då får jag slänga mig ut i en liten lucka från min avfart, gasar på, är ganska nöjd med mitt avancerade move i vintertrafik. Totalt säkert men ändå en klart avancerad övning. Hade jag kunnat vissla så hade jag visslat lite.

Då hör jag rösterna diskutera frågan.
Australien? England? Är det USA?

Jag blir förnärmad. Jag kan ju svaret, varför är jag inte med i dessa tävlingar. Svaret blir fel.
Jag vill ju vinna saker. Lyssnar vidare. Småsur.

Programledaren säger då.

"... Och då går vi över till Klass 4 B i Haningeskolan..."

Nästa gång ska jag lyssna klart innan jag dömer folk. Tror jag.


A.

3 Comments:

Blogger Björnen said...

Fast det borde de ha fixat! Kan man skylla på den kassa utbildningen? ;)

11:23 fm  
Blogger S said...

Hahaha! Tur att du höll dig i skinnet och inte ringde in till SR:s växel och klagade.

12:48 em  
Blogger A. said...

Björnen: Nja säger jag. När jag tänkte efter så är de ju bara typ 10 år... Tror inte jag hade koll på presidentkandidater då...

Sandra: Hehe. Ja, det var tur det. Men som tur är är jag lika snabbt förlåtande (ångrande) som dömande...

12:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home