tisdag, februari 13, 2007

Saker som måste vara tecken, eller

Ibland uppenbarar sig saker som bara måste vara tecken. Som idag har flera såna grejer dykt upp.

Jag har på något sätt tappat nycklarna till Le Office. Ingen aning om var de är.
Tecken på att jag ändå ska få nytt jobb, då behöver jag ju inga nycklar hit.

Mitt möte med den jobbiga, snälla kunden som aldrig kan bestämma sig ställdes in.
Tecken på att jag inte ska börja med nya projekt eftersom jag ska få nytt jobb

Jag har en bra hårdag.
Tecken på att frisören inte lurade mig med ett hårvax ca 200 spänn dyrare än det jag brukar ha. Och självklart på att jag ska byta jobb, tjäna mer pengar och ha råd att fortsätta med det dyra vaxet.

Jag reste mig ur kontorsstolen och fick lite yrsel.
Tecken på att jag jag borde dricka lite coca-cola, och att miljön här inte är bra för mig och att jag ska få nytt jobb så kroppen arbetar inte emot eventuella yrselkänslor.

När jag gick och hämtade Coca-Colan så fick jag håll.
Tecken på att jag kommer få det tungt på andra varvet i Sthlm Marathon, och samtidigt att friskvårdsbidraget är högre på mitt nya jobb som jag ska få.

Jag glömde matlådan hemma. En kanonmatlåda.
Tecken på senilitet. Kanske är matlådan där nycklarna till jobbet är. Och då blir det ju ett tecken på att jag kommer få ett nytt jobb eftersom nycklarna är borta för att jag inte behöver dem.


Vad tror ni om de här tecknena. Något som går att tolka på annat sätt?


Förövrigt är det skrämmande kul att höra en finnig 16-åring med flottigt hår, brallorna på halva arslet, skitig jacka och ett utseende som endast hans mor kan älska prata om vilken ful tjej som frågade om han ville hitta på något när jag åt lunch... Är det oartigt att bara gå och hämta en spegel och säga åt honom att tacka ja och om möjligt fria så fort som möjligt?
Det var nämligen allt vad jag ville göra.
Nu ska jag snart gå hem och träna på att säga "Chip" och "sola" för att var förberedd inför helgen.


A. För Kungen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nja, jag skulle nog påstå att det FINNS ett antal alternativa tolkningar... men tror ändå att du har rätt! När får vi gratulera?
:)

9:38 em  
Blogger A. said...

På torsdag om allt går som jag hoppas... :) Och ja, eventuellt finns det fler tolkningar...

10:01 em  
Anonymous Anonym said...

Å tecken, tecken!! :) Fler än jag som med ljus och lykta letar eldskrift på himmelen eller på annat sätt försöker få vardagen att hinta att framtiden kommer arta sig som man vill. I do it all the time!

Klockrena tolkningar du fått till där. Givetvis blir det så! :)

9:34 fm  
Blogger A. said...

K: Vi är två. Man måste bara upptäcka de tecknena man gillar ;-)

11:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home