måndag, februari 19, 2007

Le Helg

Vi börjar från början. I torsdags fick jag nytt jobb. Där började min helg. Jobbade inte ihjäl mig i fredags och min kontorsstol såg mer ut som ett rosa moln.

Kvällen skulle innehålla lite afterwork med samlade kompisar. Vi blev 3 stycken efter att "arrangören" hoppade av och någon var trött och någon annan inte hade råd. Hur som helst. Bowlingen sket vi i. Men mat åt vi och öl drack vi. Hard Rock Cafe och deras efterrätter är sjukt bra.
Och inte alls så billigt.
Sen sov jag gott och vaknade i ett berg av kuddar och tänkte ett par minuter på att jag fått nytt jobb. Sen väntade Karlstad.

Tyvärr hände något konstigt när vi passerade Örebro. Min sköna stockholmska byttes ut mot en värmländsk accent. Den satt som en smäck och drev chauffören till vansinne. Och det är märkligt att värmlänningar inte kan prata utan att nämna Hajk. Men som sagt, when in Rome...
Så jag nämnde Hajk hela tiden också.
Till saken ska sägas att jag helt ärligt är ganska kass på dialekter. Men som sagt. Efter Örebro satt det fast.
Och just det.
Jag har fått nytt jobb så det pratade jag om också. På värmländska. Och sola sken. Sen hann vi med att
- Äta Lunch
- Se på Hockey
- ta en promenad from hell
Äta Pastasallad och avsluta med att cigarrera in en liten knodd hann vi med innan vi hamnade på Sandgrund...
Och jag vet. Det heter Blue Moon Bar egentligen men inte för mig.
Där drack vi sprit och jag lekte Travolta.
Och chippade på folk.

Söndag. Hemfärd tidigt. Tom i arla morgonstund.
Så är det när man reser med mäklare som ska lura folk på stora pengar på söndagar.
Hem kom vi. Snabbt gick det och somnade om en timme gjorde jag.
Sen kalas.
Ska en 31-årig kille ha en rosa prinsesstårta? Tror verkligen inte det. Men gott var det.
Lilla guddottern Tindra börjar verkligen leva upp till sitt namn och jag jonglerade.
Det var inte lika kul som att kasta bollarna i huvudet på mig.
Inte ens nästan lika kul. Men är man född till lekledare så får man stå ut.

Just ja, vad köper man till en 31-årig ung man med en massa barn. Självklart en "lightning reactor" från Teknikmagasinet.
Segast reaktion får en kyss.
Och inte den trevliga utan en rejäl stöt.
Efter jag fått förklarat att det är en olämplig present för ett hushåll med två barn under 2 så provade vi den.
Jag skrek ljusare än de småtjejerna och var sämst.

Inte heller blev det bättre av att jag blev nervös och fick handsvett....


A.

16 Comments:

Anonymous Anonym said...

Rosa princess-tårta vill jag med ha när jag fyller år om en månad :D

12:47 em  
Anonymous Anonym said...

Sicken helg, sicken helg. Du i Karlsta' måste ha varit en syn för gudarna. :)
Tycker det var en grymt bra present till ett hushåll med två småknoddar. Livet är hårt. Lika bra man lär sig det från starten...

12:47 em  
Blogger A. said...

C: Bara springa ner till bageriet ;-)

K: Det var en bra helg. Riktigt bra. Och helt ärligt, det är som med plattorna på spisen. De provar bra en gång ;-)

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

Absolut! Själv har jag bara haft blåsor över hela handflatorna vid ett tillälle, i två veckor. Första och enda gången jag testade om plattor är varma strax efter matlagning... Learning the hard way, grymt effektivt.

1:08 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha alltid kul att imitera dialekter. Konstigt nog roligare ju högre promillehalt imitatören får... ;)

1:51 em  
Blogger A. said...

Du har så rätt. Sen är det märkligt att det är så svårt att sluta också... :-)

2:27 em  
Blogger Peppe said...

Förlåt en stackars obildad sate: Vad är en "lightning reactor". Det låter iaf som en rolig grej.

2:36 em  
Blogger A. said...

Peppe: Det är inte lätt att veta...

Det är en apparat med 4 handtag och en lampa i mitten. När man sätter igång spelet så lyser lampan röd. När den blir grön ska man så snabbt som möjligt trycka på en knapp på sitt handtag. Den som är långsammast får en elektrisk stöt :-)

2:43 em  
Blogger S said...

Jag ska också ha en rosa prinsesstårta när jag fyller år om några veckor.

Och du nämnde Hajk hela tiden, i varje mening? Jag är stolt över dig!

2:58 em  
Blogger ajja said...

Grattis killen och hallå!? Länka när du skriver lustiga saker från teknikmaggen ju!

3:05 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vill inte ha en rosa marsipantårta trots att jag äälskar rosa & kakor & fyller år i dag!!!!!!!
Har inte riktigt kommit på vad jag vill ha faktiskt...nåt coolt blir bra....

3:57 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vill inte ha en rosa marsipantårta trots att jag äälskar rosa & kakor & fyller år i dag!!!!!!!
Har inte riktigt kommit på vad jag vill ha faktiskt...nåt coolt blir bra....

3:57 em  
Blogger A. said...

Sandra: Jag släppte in Hajkspåret. :-)

Ajja: det gick inte. Jag hamnade bara på startsidan när jag försökte.

PPP: Grattis. Något coolt kommer :-)

4:18 em  
Anonymous Anonym said...

Fan. Jag avskyr Lightning reactor. Jag blir så jädra nervös, dessutom förlorar jag jämt. Jag förstås att det finns en varning om att människor med pacemaker inte ska spela det spelet.. Usch!

5:24 em  
Blogger A. said...

Du och jag kanske skulle tavla... vann inte heller och är livrädd för att få stötar...

9:49 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Vad är det med män och rosa egentligen? Är det barndomens snack om tjejbaciller som gör att färgen skrämmer bort alla utom bögar?

Jag tycker det är fint. Speciellt på tårtor och blommor. Fast jag inte är bög.

12:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home