måndag, februari 19, 2007

En liten man.

Just suttit inne och haft en långt och segt möte med min kollega. Vi har planerat en massa. Jag har haft synpunkter. Hon har inte fattat dem. Jag har haft bra ideér. Hon har inte fattat dem. Jag har druckit juice. Hon har tuggat på sin penna. Min chef var där. Han fatta inte heller. Tydligen ett viktigt år i år. Ny chef kommer imorgon.

Och istället för att visa lite stake och faktiskt förklara att jag ska sluta så höll jag käften. Antydde t.o.m att det ska bli kul i år och att jag räknar med bra resultat.

Ordet jag söker om mig själv just nu är nog FEGIS


A. För Kungen.




5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men, beroende på hur du sa det så ljög du inte. Du kommer få det kul i år, på din nya arbetsplats. Du räknar med bra resultat, igen på din nya arbetsplats.

Att dina mot-arbetare sen misstolkar dig, det är väl inte ditt fel? :)

4:53 em  
Blogger A. said...

Haha... Du har så rätt!

5:06 em  
Anonymous Anonym said...

Har jag inte oftast rätt? =)

10:31 em  
Blogger Peppe said...

Är det inte lite som att göra slut med en pojk/flickvän då man säger upp sig: "Det är inte du, det är jag". "Jag känner att vi vuxit ifrån varandra", "Jag behöver utvecklas på annat håll" osv

8:24 fm  
Blogger A. said...

Haha... den ska jag använda Peppe!

"Jag börjar komma till den åldern när jag vill att det ska leda någonstans och kan inte se det hända med dig. Måste nog gå skilda vägar..."

Hahaha

8:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home