onsdag, februari 28, 2007

Internationella A.

Igår kväll. En underbar kväll. Eller i alla fall var det The Office på tv:n så jag såg framemot en trevlig kväll. Jag kände mig pigg. Jag löste ett korsord i Korsordsbilagan*. Jag var inget hungrig och eftersom jag under dagen spenderat en viss tid på att surfa efter resor till spännande och mindre spännande ställen (Jönköping) så kände jag mig internationell.

Internationell= Ät middag senare än vanligt.
Aldrig innan 20.00 i alla fall. Oavsett vad den läskiga häxan på "Du är vad du äter säger"

Jag åt inte innan klockan 20.00. Inte innan 22.00 heller. Klockan 23.35 vaknade jag i soffan med slipsen runt halsen i något som mer liknade en strypsnara. Hungrig. Nej. Inte alls. Däremot sjukt sugen på oliver.

En burk oliver senare kände jag mig trött så jag gick och la mig.
Där funderade jag på om jag var gravid.
Oliver liksom. Sen kom jag fram till att det måste vara i ett tidigt skede för det syns inte än. Eller inte så mycket.


A.

* Ett korsord om dagen håller Alzheimers borta. Precis som Brandon sa i Bevvan. Dessutom sjukt vaneframkallande. Jag skulle fighta vilken pensionär som helst över sista bilagan.


13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var på Blinddejt i Jönköping....åker nog inte dit igen...fast de har ju trevligt fölk där....men inte så mycket palmer, stränder & maccarena lixom....

Korsord...det var inte igår!!! Min kompis & jag brukade tävla i tellin med vem som kunde lösa Veckorevyns kryss snabbast! Long time agoooo....

10:42 fm  
Blogger A. said...

Äh, Jag gillar Jönköping. Har en massa kompisar där. Bara HV jag inte gillar :-) Men som semesterresa känns det väl sådär :-)

Veckorevyn, amatör ;-)

10:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Exakt...som semesterort njae....

Men du, det var ju tyyyp tusen år sen...Har doock ej löst korsord på väldigt läänge...kanske att Veckorevyn e för svårt nu när jag legat av mig...;-)

10:52 fm  
Blogger A. said...

Så det var inte i Ebba's veckorevyn alltså ? :-)

Du får nog börja där igen. Annars har de ett barnkorsord i bilagorna. Brukar vara mycket bilder... hehe

11:28 fm  
Blogger Ninde said...

"Jag kände mig pigg. Jag löste ett korsord i korsordsbilagan.."

Ibland blir jag orolig för dig A.. ;)

1:45 em  
Blogger A. said...

Ninde: Var inte orolig. Jag klarar mig... Och dessutom, så löser man korsord så mycket bättre när man är pigg... ;-)

Och skulle det vara något fel på korsord? Gör det mig till en sämre människa? ;-)

1:59 em  
Blogger Ninde said...

a: Inte sämre alls, däremot gör det dig ruskigt lik min mamma 30 år för tidigt typ.. ;)

Skämt åsido, det finns folk som ägnar sig åt korsord för att bli bättre på vissa typer av jobb. Sägs vara bra sätt att lära sig se helhetslösningar osv på. Och jag ska också börja, någongång då jag får tid och lust... :)

2:45 em  
Blogger A. said...

Haha... Men eftersom alla innerst inne älskar sin mamma så vad försöker du säga egentligen? ;-)

Gör det faktiskt bara för att det är kul. Speciellt när man ser att man blir bättre... Och jag är grym :-)

3:45 em  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

4:35 em  
Anonymous Anonym said...

Så... Jönköping alltså. Är det då min leverans av hemmaman kommer att ske?

Och ja, här finns det många trevliga människor *host host*

4:54 em  
Blogger A. said...

Exakt. Hemmaman home delivery :-)

5:05 em  
Anonymous Anonym said...

Spännande :) Lite obehagligt också.

5:30 em  
Blogger A. said...

haha... skulle jag också tycka:)

6:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home