fredag, mars 02, 2007

Ler & Långhalm, Humle & Dumle, Anja Pärsson & Tina Nordlund, Jonas & Mark, Agneta Sjödin & En ny Man, Mumintrollet & Lilla My och A & Kungen

Igår, ytterligare ett brev från Pliktverket.

De tackade mig för min insats i totalförsvaret.
Undertecknat Överbefälhavaren.
Stort. För alla vet ju att Kungen är överbefälhavare. Jag har fått ett personligt brev från Kungen. Stort. Sitter nu på kylskåpet.

Att det stod att en av anledningarna kan vara att du är över 74 år kändes lite hårt. Och det sätter ju hela Le Bloggs trovärdighet i gungning. Tänk om jag är en pensionär som skriver allt det här. Men ändå, brev från Kungen.



A. Kungens vän.

13 Comments:

Blogger Peppe said...

Jag föreställer mej dej och kungen, hand i hand vandrande över en blommig sommaräng.

"Du och jag Kungen, du och jag!

10:46 fm  
Blogger A. said...

Haha... jag ser det framför mig. Jag är lite blyg i början, han är ju ändå kungen... ;-)

11:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Kungen ger och kungen tar, som min kompanichef brukade säga...

11:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Är det en pensionär som skriver denna blogg är det bara att gratulera. Ledig med lön, varenda dag. Som jag längtar!!!

11:15 fm  
Blogger A. said...

lb: Misstänker att svensk officersutbildning mest handlar om att lära sig konstiga citat...

K: Pensionen är förmodligen min enda chans att slippa påhopp för korsord och Antikrundan så visst längtar jag ;-)

11:22 fm  
Blogger Ninde said...

He,he det skulle som sagt förklara en hel del.. tex om du fortfarande jobbade och var bland de yngre på din arbetsplats. Vore det ju inget konstigt att din äldre (90?) åriga kollega inte kunde med moderniteter som namnsökning på nätet.. ;)

Konstigt nog fick jag en barndomsprograms ramsa i huvudet (syrrans favvo program).

"Här kommer A, Han jobbar på kontor..för han e faktiskt farbrorn- som inte vill va stor" :)

1:25 em  
Blogger A. said...

Hehe... Nu tycker jag ju iofs att farbror A ger lite obehagliga vibbar... :-)

1:37 em  
Blogger Ninde said...

He,he okejdå.. :)

2:19 em  
Anonymous Anonym said...

Måste ha varit massutskick då, eftersom jag också fick brev från ÖB

9:14 em  
Anonymous Anonym said...

ÖB är väl inte kungen...

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96verbef%C3%A4lhavare

10:42 em  
Blogger A. said...

Mr: Klart det var ett massutskick... Bara hoppas Sverige inte behöver våra tjänster:)
Ano: Tror faktiskt Kungen är överbefälhavare på pappret, i alla fall om det blir krig. Men Öb är en annan person ja. Men man ska inte ta allt som står här som en absolut sanning heller:)

2:39 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Jag har serverat bullar och kaffe till Sveriges ÖB. Han hade massa guld på sig och var gråhårig, men han var inte kungen för det.

Var det kungen eller ÖB som skrev? Du måste vara tydlig!

3:54 em  
Blogger A. said...

Måste jag verkligen vara det? Inte alls övertygad om det... :)

4:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home