torsdag, mars 01, 2007

Jag vet att du lyssnar på en ljudbok men sluta stirra...

På lilla lunchhaket. En man som alltid äter där. Han och jag brukar komma ungefär samtidigt. Sen sitter han med sin Iriver i öronen och lyssnar på ljudböcker hela lunchen. Jämt. Jag vet för jag har hört Tomas Bolmes röst en gång.

Nu till det viktigt. Bestämda platser. Man känner igen folk som äter där. De flesta har "sina" platser. Jag sitter i hörnet med god uppsyn över stället så att jag kan rycka ut om något händer, jag ser vad som händer utanför osv. Vanlig hälsosam nyfikenhet.
Ljudboksmannen sitter vid bordet framför mig. Och tittar ut genom fönstret hela tiden. Ler ibland. Skrattar till ibland. Men alltid tittande ut från fönstret.

Idag. Hans bord är taget. Utbölingar på haket. Han hamnar vid bordet brevid mig. Man tycker då att han ska kunna undvika att stirra ut hela tiden. Eftersom han då stirrar "genom" mig ut. Inte då. Idag har jag känt hans närvaro, hört hans småskratt och allt med hans galna stirrande blick medan jag äter. Slutade med att jag inte kunde äta upp och gick därifrån.
Argt stirrande tillbaka.


Annars så såg jag på Lustgården på TV3 igår. Tjejen som kommenterade om att;

"...det är ingen växelspak vi har där nere..."

För dig kan jag berätta att ville vi ha det så hade vi tagit en kille. Och sen så ska du inte kasta sten i glashus när det gäller folk som tror att saker är växelspakar.
Nu är mitt sexbloggande över.
Annars var det nog den värsta skit jag sett. Fick Martin Björk att framstå som klipsk.


A. För Kungen

4 Comments:

Blogger S said...

Hade programmet på i bakgrunden och växelspak-kommentaren var ju det enda roliga. Eller ja, roligt...hm.

Martin Björk får inte komma tillbaka. Oavsett. Punkt.

1:29 em  
Blogger A. said...

Hehe... Om du visste hur ofta killar använder den kommentaren... :-)

Och du har rätt, jag gick för långt. Martin Björk vill vi gärna slippa. :-)

1:33 em  
Anonymous Anonym said...

Är det INTE en växelspak? Shit alltså. Snacka om att jag måste ha sett dum ut både en och två gånger... :-/

5:29 em  
Blogger A. said...

Mig lurar du inte Moi...:)

7:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home