fredag, mars 02, 2007

En tolkning av hur helgen kan bli...

Fredag eftermiddag och jag har ingen aning om vad jag ska göra i helgen. I vanliga fall ringer/mailar jag några kompisar för att se vad som ska hända. Idag provar vi något nytt. Det är dags att plocka fram tarotkort, glaskulor och kaffesump.

Vad händer i helgen?

Vi slänger ut Tarotkorten; 5 stycken och ser. Mer än så orkar jag nog inte göra i helgen ändå.

Vi tar första kortet.
Kort 1: Gammal man med insjunkna ögon med mörka ringar under. I handen något som liknar en klubba eller lie.
Tolkning : Det är Hans Särkijärvi. Jag ska tydligen till ett O'learys nära dig ikväll och se på puckey.

Kort 2: En gammal man inlindad i trasor. Ingenting i händerna.
Tolkning: Jag ska tydligen se en utställning om mumier imorgon.

Det här var kul. Vi fortsätter.

Kort 3: En man klädd som en narr med en sån där mössa med bjällror på.
Tolkning: The brat ska med på utställningen.
Alt tolkning: Lillbrorsan är hemma över helgen.

Kort 4: Bägaren.
Tolkning: Överflödig. Alltså förklaringen. Inte bägaren.

Sista kortet. Jag hoppas givetvis på kortet "De älskande" men jag fuskar inte.

Kort 5: Tvättmaskinen. Vad fan är det för kort?
Tolkning: Jag ska tvätta.


Ja mer än så kan jag inte berätta om helgen. Nu är jag i ödets händer.


Om vi ser tillbaka på veckan så kan vi konstatera några saker.
1. Svårt att äta när folk stirrar.
2. På människokroppen finns ingen växelspak.
3. Jag har fått sparken från Svenska Totalförsvaret. Men kungen tackade för min insats.
4. En tjej log åt mig med "mim-tacket"
5. Mina kompisar utomlands vill inte ha besök. Eller så la jag upp strategin fel.
6. Jag har kommit fram till att den sista lilla by jag flyttar till är Voujakka utanför Haparanda. Nästan så jag måste checka av med gamla släktningar där uppe vad fan som händer...


Det var den här veckan det.


A.


8 Comments:

Blogger ajja said...

Trevlig helg!

4:52 em  
Anonymous Anonym said...

Oj. Varför trodde jag att du skulle till Jönne denna helgen? Nu kan jag alltså pusta ut.. ;-)

10:04 em  
Anonymous Anonym said...

Hah. Jag var också på en O'Learys igår och klappade, suckade och gnällde på domaren.

Hoppas att helgen behandlar dig väl.

9:53 fm  
Blogger A. said...

Ajja: Du med och tack!
Ida: Nepp, du kan vara lugn. Den här helgen i alla fall...
Moi: Aha... vi kanske såg varandra;) Jag var han som var missnöjd med resultat, domare och det mesta till slut... Tur de hade öl i alla fall. Men jäklar vad man pendlade i humör under matchen...

2:45 em  
Blogger Björnen said...

Även om vi inte håller på samma lag så får jag gratulera till att ni inte heller åkte ur. Jäkla jobbigt läge att pendla mellan hopp och förtvivlan sådär. Tur man har ett starkt hjärta.

Frölunda - Djurgården i final nästa år eller? ;)

3:00 em  
Blogger A. said...

Egentligen nöjd med att de slapp kvalserien men det var ju så nära... Den finalen passar mig;)

4:49 em  
Anonymous Anonym said...

Kanske, kanske. Jag tror minsann att jag såg någon som kan passa in på den beskrivningen. ;-)

10:29 em  
Blogger A. said...

Den snygga av de två som såg ut så var jag :-)

10:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home