onsdag, mars 07, 2007

A's enkla CV och söka jobb skola....

Har suttit och kikat på ansökningarna som ramlat in till min tjänst. Samtidigt som jag hoppas vid allt jag tror på* att ingen av er där ute har sökt den. Men några roliga saker.

Om du söker ett jobb.

Tror du, på allvar att det ser bra ut att det som avsändare står;
Snobben?
Jimmy Hoffa?
The Dude...

Om du nu inte heter det förstås.. Ser skitseriöst ut.

Nästa jobb jag söker ska jag skicka iväg med avsändarnamn. MacGyver, för vem vill inte ha en anställd som klarar allt. Eller kanske Brandon Walsh; för något bättre inget namn talar väl om för de som förhoppningsvis ska anställa dig att du är en ansvarsfull person än det...

Ibland blir jag lite trött på människor.


A.

* Och det är bara för att jag gillar er.

8 Comments:

Blogger ajja said...

Oh, är det du som får välja vem som efterträder dig?? Eller plockar du bara ut dom och sen skickar vidare?

12:32 em  
Blogger A. said...

Nej, jag har inget med det att göra egentligen alls. Men jag kan ju tjuvkika lite :-)

1:09 em  
Blogger Ninde said...

Och jag som trodde du som hämd var i full färd med att selektera fram någon riktig ärthjärna. Så att saknaden efter A blir riktigt stor på le Office ;)

1:34 em  
Blogger A. said...

Haha... Har du tagit mig för så ond? Fast i princip är det vad jag skulle göra om jag bestämde... :-)

1:41 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha..tror du just besvarade din egen fråga där ;)

2:00 em  
Blogger A. said...

Tror nog det... :-) Sen ska jag skratta hela vägen till nya jobbet via mitt hemliga resmål ;-)

2:54 em  
Blogger Ninde said...

Åh, ska du också ut och resa..? *L*

3:01 em  
Blogger A. said...

Jopp. Så är planen. Den hemliga planen :-)

3:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home