onsdag, mars 14, 2007

Hörru du Le Boss, har du hört den om... Och jag lovar det är helt sant!

Samling på lokal med kollegor, äkta hälfter och ett litet barn som höll sig lugn som en filbunke hela kvällen efter inlett med att gråta en skvätt när jag tydligen kikade lite för närgånget på hans leksaksbil.

Inget oväntat med det då det ofta är småbarns första reaktion när A vill leka med dem. Sen älskar de mig och jag får inte en lugn stund.

Nu vidare. In kommer rå fisk, en okokt soppa och ännu råare kött tillsammans med grönsaker som inte alls tillagats och det blir en härlig kväll av matlagning själva vid bordet. Typ. Utrikiskan smattrar innan jag upptäcker en äkta hälft som helst inte pratar utrikiskan eftersom hon vill träna på svenska.

Frågor som avklarades var;

1. Var är din flickvän?
2. Varför är du inte gift?
3. Har du barn?
4. Ska ni skaffa barn?
5. Vad heter din flickvän?

Då kollegan som känner till att jag faktiskt inte har någon flickvän satt vid andra sidan av det lååånga bordet så la hon sig inte i alls. Så jag bestämde mig för att ljuga dem fulla...

Så svaren blev;
1. Åh hon jobbar, det är mycket vanligt att kvinnor jobbar i Sverige
2. Hon vill inte gifta sig. Det är en mycket självständig tjej jag har...
3. Universalsvaret. "...Inte vad jag vet..."*
4. Nej, hon vill inte ha barn.
5. Heter, jag kallar henne bara för Madame X.

Okej ett av de här svaren var inte exakt som jag sa det...

Sen hann jag under kvällen bli expert på vad samer egentligen är för slags gynnare och ljuga ihop att jag förstod deras samiska.


Som avslutning på kvällen hade Le Boss's fru tagit med sig presenter till alla kvinnor. Så nu sitter jag med en silkesscarf som är handvävd från landet i öst som jag råkar veta är skitdyr.
Nån som vill ha en scarf?
Jag fick en kass present, någon jävla slags skedar som tydligen är ett samlarobjekt enligt Le Boss. Hade hoppats på att få sluta idag som present.


Som avslutning på hela lögnen gick jag in till Le Boss i morse och hälsade att min flickvän beklagade att hon inte kunde vara med men att hon äääääälskade scarfen och tog den på sig till jobbet idag.



A. För kungen.


* Tydligen inget uppskattat skämt eftersom ingen ens drog på munnen.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, hur kan du sova om kvällarna med det samvetet. Vilken ljugare du är ;)

2:13 em  
Blogger A. said...

Jag vill vända på det hela... Hur kan jag inte ha gjort det här tidigare eftersom jag sov så gott i natt! ;-)

2:17 em  
Blogger S said...

Underbart. Tycker du klarade dig utmärkt!!

4:45 em  
Blogger A. said...

Jag var nöjd med kvällen!

8:22 fm  
Blogger Peppe said...

You're good.

10:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home