fredag, mars 16, 2007

Drink? Bok? Sol? Le Helg...

After work. Eller inte. Och nej, givetvis inte med några kollegor.

Så att dricka öl eller inte. Det är frågan. Inte så svår egentligen. Ett ja eller nej. Vill eller vill inte.
Det är ingen diskussion om kärnkraft eller inte som man ska kanske behöver vara insatt i. Ingen kvadratrot ur något. Inget som kan tolkas fel.
Det handlar om mat. Det handlar om öl.

Ganska simpelt. Och en fråga en normal kille i åldern 25-35 ställts inför minst 100 gånger. Ja eller nej. Inte kanske vi får se.

Och hur svårt kan det generellt vara för folk att bestämma sig en dag innan. När jag och L kollade intresset igår så alla nej.
Idag är de sugna istället.
Kanske alltså.
Och jag och L som arbetar har tagit bilen till jobbet.


Annars Le Helg. Frågorna hopar sig.

Vad ska ske i naeste episode av A's liv?

Dricka alkoholhaltiga drycker?
Sitta i solen?
Tvätta?
Läsa en bok?
Blanda drinkar?
Sova middag?
Träna?
Få höra av M&P hur underbart det är i de svenska fjällen samtidigt som det börjar regna?
Hoppa jämfota av glädje?
Tro att jag kan dansa?
Fylle sms:a?
Stryka skjortor?
Tvätta bilen?
Föra över pengar till Lillbrorsan?
Smyga runt på stan som en vanlig människa dagtid i solen?
Få en grym hårdag dagen innan jag ska klippa mig?



Missa inte upplösningen. Förresten är jag med hus i en vecka. Alltså kan jag blogga när jag vill.
Det kommer jag inte att göra.


A.


15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför har inte jag ditt nummer? I så fall hade jag fylle sms:at dig nu. På en gång.

2:46 fm  
Blogger A. said...

Hehe... hade vart trevligt Ida... :) Dock tveksam till att lägga ut det på bloggen. Och hade jag haft ditt hade du så klart fått ett också;)

11:07 fm  
Anonymous Anonym said...

;)

11:35 em  
Blogger A. said...

Vi löser det här.. ingen fara :-)

8:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Vet man vad jag heter i efternamn kan man spåra mig ganska lätt. Jkpg är tydligen inte så stort :) Men vi är bra på hockey.

3:32 em  
Blogger A. said...

Jasså... Samma här. Nästan säker på att mitt efternamn är ovanligare ;-)

Kanske ta fram alla ida i jkpg då från hitta.se då... ;-)

4:05 em  
Anonymous Anonym said...

Gör så ;)
Tips: Det är jag som är drottning på Kungsgatan.

4:29 em  
Blogger A. said...

Hehe... Kunde inte hålla mig var tvungen att kolla hitta.se... :-)

Och jag skulle verkligen vara nervös för ett fyllesms nu om jag var du :-)

4:54 em  
Anonymous Anonym said...

Coolt ;)

4:57 em  
Blogger A. said...

Hehe... men jag dricker inte på vardagar. Så du får ge dig till tåls ;-)

5:09 em  
Anonymous Anonym said...

Känns lite som att vi eventuellt missuppfattade varandra så jag kollade också på hitta.se :) Tog du den med vanligt efternamn eller den med ovanligt? För det är jag som är den med vanligt.

7:18 em  
Blogger A. said...

aha... tog den med ovanligt:) Men tänk vad överraskad hon skulle blivit...

8:49 em  
Blogger A. said...

Fast nu har jag hittat en med ett vanligt namn som gömmer sig på Kungsgatan... ;-) Be afraid...

10:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha, ja jag kanske får ångra det här..

12:44 em  
Blogger A. said...

Det skulle väl vara kul ;-)

3:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home