tisdag, mars 20, 2007

Men fortsätt att träna spinning ni. Det är bra för er.

Ska en spinninginstruktör berätta för klassen att hon kommer försvinna för att hon måste byta höftled vid knappa 40? På grund av att den är utsliten. Och är det en lämplig kommentar från en i klassen "vad skönt, då kan du ju köra stenhårt sen"
Jag vet inte.
Jag har spikar i knät, en axel som hoppar ur led, och jag har aldrig tänkt;

"Hmm... vad skönt om jag hade en benprotes så jag kunde göra precis allt. Eller kanske en plastaxel. Om jag bara hade det"

Men det kanske är jag.

Sen så tror jag att jag har en fetisch för frisörer. Kan inte låta bli att bli förtjust i dem. Helt omöjligt. Den enda som jag inte gillat är tjejen som klippte mig under ett fotbolls-EM och frågade mig om jag såg matchen igår.
Självklart hade jag det och la till att "fan vad bra Holland var!"
- Jaha, den såg inte jag, jag såg Nederländerna mot Tjeckien...

Där dog den konversationen.
Försökte ett par gånger med det blev mest som att jag öppnade munnen, men inga ljud kom ut. Som en fisk som ligger på durken i en båt och kippar efter luft. Man ser att den tar sats men det händer liksom inget.

Frippan.
Jo jag är nöjd, ser visst yngre och smalare ut enligt kollega 1. Men jag frös lite om öronen igår...
Frisörskan?
Jo hon var söt. Men inte som min vanliga. Men hon var duktig och det är vad som räknas. Hur skulle världen se ut om vi bedömdes efter hur vi såg ut och inte vad vi gjorde...

A.

4 Comments:

Blogger annen said...

Hahahahaaha! Kan inte sluta skratta åt Holland/Nederländerna :D Härlig stämning det måste ha blivit efteråt :D

9:53 fm  
Blogger A. said...

Ja, vad svarar man egentligen på det... :-)

10:19 fm  
Blogger Ninde said...

Instämmer; Holland-Nederländerna mohahaha! Så A har inte spik i foten? Utan spik i knät? :)

11:17 fm  
Blogger A. said...

Ja men vilken dåre. Kunde aldrig gå dit och klippa mig igen. Kunde inte ens titta på henne när jag betalade.

Och nope, inga spikar i foten. Och kanske inte direkt så att jag lider av mina "knäspikar" heller. Dagens läkekonst du vet, helt fantastiskt ;-)

11:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home