tisdag, mars 20, 2007

En lunchflört...

Ni vet när man sagt något som man egentligen känner var lite onödigt. Lite otrevligt. Lite på gränsen. Hur man söker efter bekräftelse med blicken av någon i närheten. Någon som ska liksom på valfritt sätt bekräfta att det var inte så farligt...

Hände mig på lunchen idag.
En tjej dukade av bordet som såg färdigätet ut medan en man var och hämtade sallad. Problemet var alltså att några dårar inte kunde alt. kände sig för fina för att ställa sin bricka i brickstället som vi vanliga människor. Något som stör mig oerhört.
Men tillbaks till historien.

Den igenkännande bekräftelse blicken man söker.

När mannen kom tillbaka så stod tjejen och plockade ihop hans grejer. Han säger nej nej... Mycket vänligt. Hon ber om ursäkt. Inga problem, då säger han "nu får du hämta nya bestick åt mig"... Hon svarar glatt att självklart gör hon det.

I det ögonblicket så ser jag på honom att han ångrade/tyckte han lät lite hård. Han tittar på mig och ler lite skevt.

Nu till problemet. Vad gör jag?
- Ignorerar det som att det där är jag inte inblandad i?
- Skrockar högt och nickar som att "där fick hon"?
- Gör tummen upp och ler?
- Suckar och skakar på huvudet mot tjejen som att hon vore korkad?

Alla dessa alternativ är ganska otrevliga. Jag väljer ett 5:e alternativ.
Jag blinkar till med ögat och ler.
MOT MANNEN.
Som ser lätt chockad ut och jag blir illröd i ansiktet.*
Jag har, som en kärlekskrank figur ur en stumfilm från 50-talet, knipt med ögat och lett mitt vackraste leende**till en man.

Lunchen åts i rekordfart.


A.

* Nu pratar vi coca-cola röd, brandbilsfärgad, Jörgen Jönsson frisyrfärgad.
** Behöver inte säga så mycket.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA...nu fick jag ett sååånt skrattanfall att en kund i repan trodde jag var dömm i hövvet!
Thanx for brighten up my day....

3:08 em  
Blogger A. said...

Hehe... Kul att kunna roa. Själv ville jag sjunka genom marken. :-)

3:45 em  
Anonymous Anonym said...

Flirtade han tillbaka? I så fall hade ni ju ett riktigt fint "moment"..

4:14 em  
Blogger A. said...

Nej inte det minsta. Han såg chockad ut. Och då kom jag på vad jag gjort...

Inget moment. Jag som dessutom hade sparat just det leendet tills det verkligen behövdes... ;-)

4:28 em  
Blogger Ninde said...

*asg* Äsch vafan det är han som har problem ju. Såklart man kan flirta med allt och alla. Fast kanske lite mer diskret nästa gång dårå? ;)

4:57 em  
Blogger Björnen said...

Då kommer ju följdfrågan:
Hur gör man för att komma ur den situationen du hamnade i?

- Brister ut i ett gapflabb, slår sig på knäna och utbrister: Gick du på den?!
- Blinkar lite tvunget några gånger till och besvärar sig högljudt över sina blinknings-ticks.
- Vänder sig om och tungkysser närmaste kvinnliga bordsgäst.
- Knäpper upp skjortan några knappar till, fixar till håret, flörtar hejdlöst vidare och hoppas att han flyr så att du kan äta upp din mat i lugn och ro.

5:56 em  
Blogger annen said...

HAHAHAHA! Skrattattack!!! :D

7:04 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, björnen, det var mycket roligt.

7:58 em  
Blogger A. said...

Du ska ju vara på min sida Ida... :(

8:11 em  
Blogger hej said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

9:28 em  
Blogger hej said...

hahaha du skriver så roligt och jag kan se det hela framför mig...;) Hoppas att du inte fick ont i magen av att slänga i dig maten så snabbt.

9:39 em  
Anonymous Anonym said...

Se det som bra övning. Finslipad flirtteknik vet man aldrig när man har nytta av.

9:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home