måndag, mars 26, 2007

På flykt

Som den Persbrandt fantast jag är så storshoppade jag på Statoil igår. 4 nya Beckfilmer bara för att höra Gunvald Larsson säga saker som

- Vilken jävla Alice
- Du, jag åker ingenstans med en jävla skolpolis
- Först gick rocken sönder, sen höll han på ramla ner från taket. Det var vad som hände...
- När du sysslar med momsfiffleri i ditt lilla stånd i Skärholmen sätter jag på din fru. Hon är oren.
- Inte vet jag. Han var väl skärrad. Stackarn.
- kolla på Spöket Laban du så ska jag gå upp och spöka för pappa.

Det är exakt därför jag ser filmerna. Men nog om det.

Varför i helvete flyr man upp på tak i filmer när någon jag en?
Känns som att det liksom tar stopp där. Måste väl finnas bättre ställen att fly till.

Känns lite som;
Att i en biljakt välja en permobil.
Att välja tandemcykel istället för en vanlig i ett cykellopp.
Att springa som Staffan Strand om någon jagar dig...


A.

13 Comments:

Blogger S said...

Jag tillhör också Gunvalds fanclub och har sett alla Beckfilmer. Det där stora hjärtat han har gör nog sitt till.

12:23 em  
Anonymous Anonym said...

Det är den där kvinnomisshandlarfilmen va? Den är ju faktiskt bra. På riktigt.

12:32 em  
Blogger A. said...

Sandra: Jag har nog sett alla minst två gånger. Utom de nya. Söndagkväller på TV4 var heligt för mig ;-)

Och visst har han ett gott hjärta. Lite dolt ibland bara.

Ida: Japp, det var den. En av de bättre. Men Money Man är bäst :-)

1:07 em  
Blogger Ninde said...

Ingen kan leverera coola kommentarer som Persbrant...
självfallet tillhör jag också Gunvalds fanclub :)

1:21 em  
Blogger Peppe said...

Det där med taket har jag också funderat på. Ifall man inte råkar vara Karlsson på taket har man ju lite svårt att ta sig vidare därifrån.

2:14 em  
Blogger A. said...

Frånsett jag då. Men annars har du rätt Ninde... ;-)

Peppe: jag vet! Det är skitkorkad. Om man nu inte är Karlsson på taket. Och han är obehaglig...

2:18 em  
Blogger annen said...

Haha!
- Inte vet jag. Han var väl skärrad. Stackarn.
Jag kan verkligen höra hans tonfall när han säger just ordet "Stackarn" :D Åh, han är underbar! Har sett alla utom de nya, så jag har något att se fram emot, de kommer säkert gå på 4:an sen också :)

3:05 em  
Blogger A. said...

Annen: Han låter exakt lika dryg som du tror :-) Vet du vilken film?

Extra pluspoäng för de som sätter in filmerna till rätt citat hehe... Fina priser ;-)

4:52 em  
Blogger Björnen said...

"Springa som Staffan Strand"?
Antar att du menar att springa mot något som sedan rasar?

Det låter lite ruggigt. Staffan Strand är ruggig. Som Stefan Holm, fast sämre. Dessutom så har han nog världens fulaste hemsida. Den är fashinerande på ganska så hemskt sätt.

6:29 em  
Blogger Lill-Krizan said...

I Snuten i Hollywood 2 så snor Rosewood en cementblandare när de ska jaga efter skurkarna. Det måste vara i klass med en permobil va?

Givetvis tar de fast dem till slut.

Fantastisk film, det där...

7:58 em  
Blogger A. said...

Björnen: Menade mest någon som trippar på tå hela tiden egentligen... :-)

Lill-K: Kommer ihåg det nu. Fantastisk scen. Och kanske det mest oväntade flykt/jaktfordonet någonsin... :-)

8:35 fm  
Blogger Annalyza said...

Jaha.
Här vill jag bara tillägga att jag inte har sett en enda Beck-film.

Det är tydligen något allvarligt fel på mig. I det fallet också.

Jag ska TÄNKA på att kanske se några...kanske...

8:38 em  
Blogger A. said...

Annalyza: Det är något du bör tänka på :-) Du missar så många bra Persbrandt-citat...

8:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home