måndag, mars 26, 2007

Le Helg

Träning. Träning som fan. Marathon snart. I helgen har 2.5 mil hunnits med.
Och det enda jag kan tänka på hela tiden är att det är sjukt tråkigt att springa. Dessutom har jag sen jag började träna bara löpning gått upp 3 kilo.
Ska det vara så?
Jag såg några som sprang på TV i lördags. De väger knappt 3 kilo. Tillsammans.
Har onda aningar om att jag inte kommer att vinna. Det gör det inte roligare.

Annars då? No games, just sport?

Nej då inte riktigt. Middag på mindre flashigt ställe i fredags. Hemma i skälig tid och sov som en gris.

Lördag.
Chock-rasade mot alla kroppens funktioner och började morgonen med att lubba en 1 mil. Generellt dumt.
Sen framkom chockande uppgifter om att Le Twin och nästan-fru har smeknamn på hela familjen.
Pappa - Göran Persson.
Mamma - Ulrika Messing.
Upprörande. Le Twin blev lite generad när jag konfronterade honom med det. Och sa att det bara var nästan-frun som sa det...
Tydligen baserat på såväl utseende.*


Krävde givetvis att få veta mitt.
Al Bundy.
Här ändras tydligen spelreglerna och minspel och bittra kommentarer räknas också.

Tog mig ett par timmar att klura ut vad jag skulle göra med informationen. Gjorde det tillsammans med CK och en mer eller mindre full The Brat över en brunch med otrevlig servitör.**

På söndag kom jag på det. Enkelt men genialt.
Under det vanliga helgsamtalet med mamma avslöjade jag det för mamma. Skvallra var alltså lösningen. Nu är vi bara två som delar på arvet. Känns bra.
Försökte även en liten fuling och hävdade att Lillbrorsan kallade farsan för Idi Amin men vet inte om det gick hem.
Själv jämförde jag mamma med Elisabeth Shue. Och givetvis så hon hörde.
Jag ligger på plus.
Som tack fick jag en matta.
Glad över min matta sprang jag 1.5 mil till bara för sakens skull.

Nöjd med min helg så passade jag på att vara vaken halva natten utan att kunna somna.
Bara för att fira lite.


A.


* Här vill jag bestrida det hårdaste att pappa ens liknar Göran Persson och att det faller på sin egen orimlighet då han aldrig skulle kunna landa en heting som Messing...
** Kommer förklaras närmare senare. Konstigt beteende.

Ps. Jag är lite rädd för arga människor, dvärgar och clowner. I helgen stirrade en dvärg argt på mig. Jag blev generad. Och rädd.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej nej , nu dööör jag av skratt! Du e den förste som jag hört som e rädd för dvärgar! Det e ju jag med!! Folk förstår inte varför & skrattar rått åt mig när jag berättar det...
Förra sommaren försökte jag överkomma min rädsla & handla korv av en dvärg...det var läskigt värre!!!

9:38 fm  
Blogger A. said...

Jag har lite dåligt samvete för det... :-) Men kan inte hjälpa det. Och den här stirrade argt på mig.

Och sånt tycker jag inte heller om...

9:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Det får jag med, dåligt samvete alltså....
Förstår inte varför jag e rädd för dem..det e ju inte så att de skulle slå ner mig...jo kanske med en klubba större än dem själva & med trollformlar...
Usch, förlåt mig för att jag e så elak!

9:54 fm  
Blogger A. said...

Haha... Jag håller med dig. Oförklarligt. :-)

9:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag undrar mest hur efterriskanalysen ser ut.

Hur gick med med fylle-sms till exempel?
80% risk stod det - men jag får en känsla av inget???

10:18 fm  
Blogger A. said...

Den kommer... :-)

10:20 fm  
Blogger Peppe said...

Hahaha! Sjukt bra! AL Bundy, kan hon vidareutveckla det lite?

2:15 em  
Blogger A. said...

Peppe: Kul att kunna roa dig :-/ I object är det enda som jag kan tänka på.

Ska be henne utveckla. Eller så kan du ju få hennes mailadress så kan ni driva med mig gemensamt ;-)

2:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home