tisdag, mars 27, 2007

Gårdagens samtal.

Kompis ringer och gnäller över flickvän. Hon uppskattar inte hans resande i jobbet och tycker det är tråkigt att han är borta mycket.

Vi konstaterar i sann Hassan-anda att killar är enklare. Man (Ni) vet vad ni får.
Yada yada yada.
En massa diskuteras.
Lite mer Yada yada.
De problem som tjejer automatiskt medför osv... , att vi ska ingå partnerskap vid 40 om vi inte gift oss osv. (återigen, läge att visa dig Therese...)

Efter en kvart in i diskussionen som just nu inte direkt handlar om hans förhållande problem så frågar jag.

Varför i helvete frågar du den enda singeln av grabbarna om råd?
- Råd? I helvete heller. Skulle bara höra vad du hade att säga om det och sen göra tvärtom.
Följt av ett rått skratt.

Förbannar mig fortfarande för att jag inte såg den komma. Jag la upp för smasch för honom.



A.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

*Asg* Ouch den visste vart den tog. Å andra sidan är du inte den som har ett förhållande som måste att gnällas över.. ;)

1:11 em  
Blogger Peppe said...

Ninde har rätt. Egentligen är du vinnaren här.

1:32 em  
Blogger A. said...

Hehe... Jag kan gnälla över tjejer ändå ;-)
Det som stör mig mest på att jag inte såg den komma. Han lockade fram den kommentaren... ;-)

1:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home