tisdag, mars 27, 2007

The timeless art of.... dressing.

Bandana.
Detta lilla tygstycke som bärs runt knutet runt huvudet. Som ser så coolt ut på vissa och totalt misslyckat ut på andra.
Det är en svår konst att bära det.


Många äro kallade. Få äro utvalda.

Du, på 19.30 spinningen på Le Gym är definitivt inte en av de utvalda.
Du såg bara jönsig ut. Lite i samma klass som om du skulle haft en keps med händer som klappade om du drog i ett snöre.
Sluta genast.


Folk som däremot kan bära bandana. Bob Dylan. Bruce Springsteen, En gängmedlem i ett latinogäng i LA och Ölme Johansson. Ni andra. Nej.


A. För Kungen

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ser cool ut i det....I lööööve! Men jag ääälskar ju kepsar, hattar tyyyp alla huvudprydnader kan man väl säga....

9:11 fm  
Blogger A. said...

Sant. Glömde dig Pppolly ;-)
Sen så generellt, ser tjejer bra ut i det mesta. Vi män - nja...

9:14 fm  
Blogger Ninde said...

Men a, inte skrämmas sådär på morgonen. Läste orden bandana. För ett ögonblick fruktade jag att det var a's nya vårklädsel. Som ett tribute till g:a arbetsplatsen. Hårpiska. Bandana. *klunkar skrämt i mig morgonkaffet*

9:20 fm  
Blogger A. said...

Andas Ninde andas. :-) Du kan vara lugn.

Jag känner mig varken kallad och definitivt inte utvald till de i bandana kläddas skara ;-)

9:36 fm  
Blogger Ninde said...

a: Drar en djuup suck av lättnad :)

10:19 fm  
Blogger A. said...

Du har inget att vara orolig för. Inga bandanas på min huvud. Pajjar ju frillan... :-)

10:40 fm  
Blogger Ninde said...

a: Ha,ha okej. Frillan som i kort-utan-hårpiska då? ;)

10:48 fm  
Blogger A. said...

Definitivt utan. :-)

11:10 fm  
Blogger Björnen said...

Generellt sett så är bandanas fult - på killar i alla fall. Tjejer ser, som du också skriver, konstigt nog bra ut i det mesta.

Fast ibland önskar man att folk hade bandanas ändå. Som den där killen på mitt gym som har axellångt, ganska mörkt och stripigt Iron Maiden-hår - samt en begynnande flint! Lite ut som en galen massmördare.

Säg efter mig: Flint och långt hår är ingen bra kombination!

11:44 fm  
Blogger A. said...

Flint och långt hår är ingen bra kombination... ;-)

Men det är lite orättvist att alla tjejer ser bra ut i allt. Speciellt när det är sol ute som idag. Idag är alla tjejer snygga!

1:31 em  
Blogger Björnen said...

Håller med. De är nästan jobbigt snygga allihop.

Orättvist! Vi killar behöver ju minst några öl innanför västen för att bli lika snygga. ;-)

2:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home