onsdag, mars 28, 2007

Någon rasar mot Le Blogg. Hatattacken.

Dagens mailskörd.
Inga roliga mail mötte A imorse. Inga roliga alls. Le Blogg är under attack.
Jag känner mig som Maginotlinjen när tysken kom.
Ett starkt försvar på pappret.
Men värdelöst i verkligheten.

"Hej,

Har läst din blogg ett tag. Tycker du på allvar att det är kul att bara ljuga i hela din blogg? Alla fattar ju att allt inte är sant! Du kan ju uppenbarligen skriva men är tydligen mytoman.... Trist...."


Ord och inga visor.
Lögner.
Mytomani.

Buhuu.

- Ifall jag tycker det är kul att ljuga hela tiden? - Tja, lite roligare om det stör dig i alla fall.
- Alla fattar ju att allt inte är sant. - Åh fan. Kan det ha att göra med att det överst står "kanske lite mindre sann "
- Mytoman - Ingen aning. Är inte det ett tvångsmässigt beteende som gör att man ljuger och inte ser skillnaden på lögn och sanning. Hur ska jag då kunna veta att jag ljuger?
- Har läst din blogg ett tag? - Det verkar vettigt. Hur skulle du annars veta att jag ljuger hela tiden.


Men jag tar åt mig av din sakliga kritik. Det är något ord jag tänker på...


Nörd.




A.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag förstår inte...Om man nu stör sig på en blogg VARFÖR då fortsätta att läsa den & dessutom skicka hatmail? Small people, small people...
Din blogg rockar!

2:36 em  
Blogger Ninde said...

Håller med polly,vi gillar dig, keep rocking !

2:40 em  
Blogger Björnen said...

Säkert en läsare som är avundsjuk och önskar att han/hon också kan skriva.

Dessutom ser sanningen mycket bättre ut om man överdriver lite! ;)
Rock on!

2:45 em  
Anonymous Anonym said...

Din blogg är bäst!!!Keep going strong...ses snart på jobbet;)

2:47 em  
Anonymous Anonym said...

Vederbörande skulle definitivt ha stryk.

2:56 em  
Blogger A. said...

Tack tack. Sanningen ska inte förstöra en bra historia. ;-)

Vi ska inte glömma ett litet tack till Mrs/Mr anonym. Roade mig ett bra tag :-)

3:16 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Att överdriva är ju enda sättet (om man nu inte är intressant och smart på riktigt, förstås) att få läsare. Och det är ju trots allt ganska trevligt med såna.

Jag tycker vi ska fortsätta ljuga lite.

4:40 em  
Blogger A. said...

Lill-K: Exakt!

4:44 em  
Anonymous Anonym said...

Precis som det finns vita lögner så finns det vita sanningar, och vem har sagt att en blogg ska vara mera sann än en roman t.ex. ??
oavsett, du får mig alltid att skratta, that's the only thing that matters to me :D

8:15 em  
Anonymous Anonym said...

Men vad är det som skulle kunna vara ljug i Le Blogg???

Jag har gått på allt...

8:27 em  
Blogger A. said...

Det är inga lögner i Le Blogg däremot kanske något har kryddats lite... :)

8:46 em  
Blogger  said...

Enade vi så söndrade vi falla!

Skaka på (rock on)

11:00 em  
Blogger  said...

stå

11:00 em  
Blogger A. said...

Hehe... Exakt Pata. Mig blir man inte av med så lätt :-)

11:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home