tisdag, mars 27, 2007

Ibland kan jag inte hålla mig.

Ni som tror att det här kommer handla om någon kroppsfunktion kan sluta läsa. Det handlar om att ljuga bara för sakens skull. Lite för att se vad folk tror på.

Idag är en sån dag då alla är vackra och glada. Utom Kollega 1 då.
Någon har kört på hennes bil på lunchen. Jag har just tittat på den.
Med min bilkännarmin.

Den minen inkluderar kommentarer som "plåtverkstad", "lackering" och liknande. Att se bekymrad ut. Hon lyssnade på mina synpunkter med stor fascination. Då la jag till att den (bilen) i värsta fall kunde blivit ramsned men att jag inte trodde det.
Det var en lögn. Har ingen aning om bilar kan det.
Men kommer ihåg att det var ett jävla snack bland nördarna med sina trimmade moppar om att det gällde att passa sig så den inte blev ramsned. Därför la jag till det.

Lite onödigt kanske.

Häromdagen så kom en försäljerska och ville sälja nånslags årskrönikebok till mig. Allt viktigt från ett och samma år stod i varje års upplaga. Jag var totalt ointresserad men hon malde på. Hon frågade om jag kom ihåg något stort som hänt under 1999. Det gjorde jag inte.
Hon påpekade Malexander.
Jag nickade.
Hon sa 2001 kanske var enklare.
Jag skakade på huvudet. Sen sa hon att det var 11/9. Jag sa att det inte ringde någon klocka.
- New York. Terrorister. World Trade Center?
Nu ringde det en klocka sa jag, men kom inte riktigt ihåg.

Hon blir ivrig och börjar berätta allt som hon kan om det för mig. Jag log stort.
Sen fråga hon om jag drev med henne. Då sa jag ja.

Kanske lite elakt.

Men rätt kul.

A.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur kan du hålla dig? Det e min dröm att jag skall kunna busringa. (JA, jag tycker fortfarande det är kul!) Men ända sen jag har varit liten har det varit dödsdömt tyvärr...Jag bara bryter ihop av skratt innan jag ens sagt hej!

4:46 em  
Anonymous Anonym said...

Så vi har bytt till blått. Det är till att vara wild and crazy minsann.

4:50 em  
Blogger A. said...

Pppolly: Genom att vara rakt igenom en rutten och elak människa som tycker sånt är kul? ;-)

Nej, det är inte så svårt. Det hjälper till om man är lite trött på personen man pratar med ... :-)

K: Japp. Sån är jag. Men inte riktigt nöjd. men nu har jag något att pula med imorgon också :-)

4:55 em  
Blogger Peppe said...

Hahaha! Så ondskefullt, men samtidigt så genialt.

Förresten: "ramsned"?

8:32 fm  
Blogger A. said...

Pepita: Tackar :-)

Kanske ska vara två ord. Ram+sned. Jag vet inte. På cool förortsslang ska det uttalas "raamsnee" ;-)

Något som kunde hända på mopeder om man trimmade dem för mycket. Mer vet jag inte. Tror att ramen blev skev för att den inte klarade av den högre belastningen och helt enkelt blev sne i ramen. Men som sagt. Det är jag lite osäker på...

8:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home