torsdag, mars 29, 2007

Och vips så var det ett alternativ mindre. Och ett utvalt alternativ...

Då stryker vi Turkiet från reslistan då.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1033899,00.html


Från och med måndag och ett bra tag får vi se hur det blir med Le Blogg.
Påhoppet har tagit hårt och vi får se vad jag gör åt det. Jag har legat vaken i natt. Mycket beroende på att jag sov fram till kvart över åtta när jag kom hem.

Eller så beror får jag en ny "PRAO" elev att gå dubbelt med 10 dagar innan jag slutar. Alla vet väl vilken tid en PRAO tar. Man får hjäpa honom att dricka kaffe, äta lunch med honom, fixa stopp i faxen, helt enkelt vara som en personlig assistent. Han kommer säkert fråga en massa också. Undrar om jag ska ljuga honom full av skit. Det skulle vara lite kul.

Sen ledig i tre veckor innan det är dags för det nya jobbet. Och hur det ser ut med bloggmöjligheter då vet jag inte. Och datorn hemma står i förrådet. I en kartong.


A. För kungen.

Inte ens en söttjej kunde de anställa. Det hade förmodligen inte hjälpt mig men kunnat muntra upp mina sista dagar.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nooo, va triiist! Du får skicka PRAON på uppdrag & även be att han skall se vad de andra jobbar med. Minst 15 min hos varje person...då hinner du väl blogga litte???

9:34 fm  
Blogger Peppe said...

Hahaha! ´Som vanligt skrattar jag gott. Du har helt rätt i att praon är sjukt tidskrävande:

"Nej, stick INTE handen i pappermalaren"

"Jo, det här är en kopieringsmaskin"

9:56 fm  
Blogger A. said...

PPPolly: Kommer givetvis försöka hålla honom sysselsatt med enklare uppgifter hela tiden, men samtidigt så det ju som Peppe säger. Man måste alltid vara på sin vakt.

En PRAO är som ett litet barn med skillanden att inget den gör är gulligt utan bara störande... ;-)

10:39 fm  
Blogger Ninde said...

Ha,ha PRAO elever kan vara tålamodsfrestande. Men kan du inte skicka honom på någon dyr helt omotiverad utbildning ett par dagar i veckan? När fakturan förfaller är du lååång borta på en solig strand ;)

11:04 fm  
Blogger Björnen said...

Låter som en situation som du kan utnyttja! Försök använda PRAO:n som din personliga assistent: Han kan putsa dina skor, vara budbärare av dåliga nyheter till dina arbetskamrater, tvätta och diska åt dig mm. Dvs allt som är trist, eller som kan bli bra underhållning för dig.

Och om han ifrågasätter behandlingen så se mystisk ut och fråga om han har sett Karate Kid. -Wax on, wax off.

11:18 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Det är ingen dum ide alls. Sen så vägrar jag svara i telefonen när de ringer och frågar var han är och vem som auktoriserad det. Man kan alltid skylla på långa belutsvägar...

Björnen: Jo, tanken har slagit mig. Tror han första dagarna får sköta min frukost. Medan han är motiverad och alert. Sen för mig mer oviktiga sysslor. Fyll på kylen med dricka, servera mig, etc..

Kommer använda mig av taktiten söndra och härska. Och ha små "morötter" för honom som att jag givetvis talar om för honom att när han slutar kan han behandla den som kommer efter likadant. En prövning i tålamod. Och det behöver man här... :)

11:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home