torsdag, mars 29, 2007

Gårdagskvällen

Tänker inte kommentera fiaskot mer än jag senare idag kommer visa en bild på vem i Svenska fotbollslandslaget som ser ut som jag tror Fantomen ser ut utan mask.

Gestern abend.
En tradition vi har. Att samlas på lämpligt ställe några kompisar och kolla fotbollen. Brukar vara kul. Den här gången hos M som vill passa på att visa sina nya möbler och sitt nyrenoverade vardagsrum. Var kul igår. I ca 5 minuter.

Inte på grund av matchen utan på att jag inte borde få hållas i möblerade rum. Jag stressad och sen. Kom springade in i den nya fräscha lägenheten med en nyttig hamburgare i handen. Frågade vänligt om jag skulle äta i köket. Värden som är en vänlig värd sa att det var okej att äta i soffan så jag inte skulle missa något.
En tugga i hamburgaren och vi har "en dressing situation"
Eller att jag har spillt dressing i soffan, på mattan, och på mig själv.

Jag ser skräcken i ögonen på värdparet. Soffan. Vanish fram.

Och förbud mot att äta klart i vardagsrummet.
Jag var visst först att spilla något i soffan.

Sen så vet jag inte hur jag ska tolka kommentaren "när vi är hos dig nästa gång kan du ju glömma att jag äter vid köksbordet". Jag har visst en liten regel att är vi fler hemma än mig så äter vi inte i soffan. Jag litar inte på mina kompisar.
De dräller ju så jävligt.

A.