måndag, april 02, 2007

Sakta vi gå genom stan...

Medan fånen och kompis försvann i väg efter Fridays så var det tre glada gitarrister som studsade och hoppade vidare ut i natten. Tills vi upptäckte att klockan bara var 20.30 och vi var bra berusade. Blir så om man startar tidigt.

Hur som helst. Ett par samtal ringdes och det förklarades för flickvänner att vi skulle vidare. Jag låtsades ringa en kompis under tiden. För att inte känna mig utanför.

20.30 är det tomt på alla ställen som inte är matställen. Även på många matställen.
Tillslut hamnar vi på fet föredetta fotbollsspelares krog på vägen upp mot den vackraste av Arenor.

Vi tar ett bord och sätter oss behagligt ner. In kommer öl, Fernet och drinkar. Tills klockan är 22.30 då ett drygt as till bartender med förakt i rösten talar om för oss att där får vi inte sitta kvar om vi inte köper ett drinkbord. Och använder den rösten som talar om att det tror han inte vi tänker göra.
Jag hör mig själv säga att "jag rör mig inte ur fläcken, vi tar spriten"
Kompis O ser överlycklig ut.
Kompis R som inte skulle vara borta så länge ser nervös ut.
Sen tar det märkligt nog inte mer än exakt 3 minuter innan några tjejer har frågat om de får slå sig ner.

Nu är det något ord jag söker igen. Som jag inte kommer på....

Klockan 24.00 kommer någon av oss på att det är en bra ide att ta in en flaska till. Jag misstänker mig själv igen men kompis O är medmisstänkt.
Kompis R börjar försiktigt tala om att han inte har råd. Men det är för sent.

Sen dricker vi ohämmat sprit. Tills kompis O ragglar hem vid 02.00 och vi andra håller ut ett tag till.
Dricka sprit det kan jag.
Sen är det oklart. Jag vet att jag går runt och släpar* på en tjejkompis på stan vid 03.00. Hur vi träffats har jag ingen aning om. Men tillsammans går vi sakta genom stan. Jag osedvanligt glad men inte alls i stånd att dansa vidare på ställen som har krav på viss nykterhet för att komma in.

Jag, som gentleman följer henne till tunnelbanan innan jag tar en taxi hem. Och somnar gott. Efter att ringt lite.

I lördags ville varken O eller R leka. Alltså såg jag Maffiabröder och tänkte att jag nog skulle blivit en Don.
Det hade passat mig.


A.


* Här går hennes och min version isär om vem som släpade på vem.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhhh va kul det låter!! Det e aaaaaaages sen jag hade en sån kväll på stan ju....men men,....nu nalkas vår & sommar & därmed flera partynätter hoppas jag!

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för samtalet på lördagmorgonen ;)))

7:13 em  
Blogger A. said...

Pppolly: Då är det dags!
Gina: hmm... nu blir jag lite rädd här ;) Men nöjet var mitt...

8:08 em  
Blogger  said...

hehehe phu,
låter lite jobbigt...

Kom inte å säg att du är en sån där "käck" jäkel (dryckesbroder) som alltid ringer astidigt när man är bakfull "för att fika" och så är det tävling sådär så man måste släpa sig ut för att bevisa att jag är minsann kapabel å fika och mår BARA BRA... :)

11:48 em  
Blogger A. said...

Nej nej Pata. Inget sånt. Du ser att valet blev Maffiabröder istället. TV3 på kvällen... Då ska man orkat upp ;-)

8:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home