torsdag, april 05, 2007

Sulplice!

Fin middag. Asian Style. Fisk. Kött. Soppor. Öl.

Sen vidare till överraskningen.

Då slår det mig. Det är inte bara jag som hatar kollegorna. De hatar mig lika mycket.
Minst
Kungliga Filharmonikerna. Och en solist trumpetare.
Kul. Nja. Bra. Nja.
Duktiga. Som fan.

Men det enda jag kan tänka på är den stackars slagverkaren och hur det går för honom på krogen.

- Ja, vad jobbar du med då snygging?
- Jo, jag är med i Kungliga Filharmonikerna.
- Oj, det var inte illa. Vad spelar du? Fiol? Bas? Blås?
- Nej, jag sköter Klangspelet...

Hur det går för honom med damerna? Ingen aning. Bittert nog säkert bättre än för mig.

A.

7 Comments:

Blogger Björnen said...

Bli inte förvånad om han "scorar" rejält, slagverkskillen. Konstigt nog verkar trummisar klara sig ganska så bra på den marknaden.
Tänk Tommy Lee, Dave Grohl, Keith Moon m. fl...

Det måste vara värre för killen som spelar triangel. Eller han som plockar ihop notställen.

9:09 fm  
Blogger A. said...

Trummisar ja. Är det samma sak som en kille på klangspel... ?
I doubt it :-)

9:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Triangel. Det skulle jag vilja spela... Plingpling.

12:38 em  
Blogger A. said...

Tror du skulle vara en utmärkt triangelista Ida ;-)

1:30 em  
Blogger Björnen said...

Triangel är underskattat! Spelade det på en temafest, då jag var utklädd till ängel. Jättefint!

3:51 em  
Anonymous Anonym said...

Det var väl en trevlig plesent för en sann musikälskare som du ;)

9:26 em  
Blogger A. said...

Hehe... Vad menar du Gina? ;) Fast det var ju ett kul avbrott i vardagen även om jag länge hoppades på att skumtratten i Bastuban skulle flyga ut...

12:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home