tisdag, april 10, 2007

Le Påsk

Påsken avklarad. Lite mer vindpinad och några dagar äldre är jag tillbaka med krafter för att arbeta i 4 dagar innan det blir tre veckors "semester". Jag kommer ju bli mellan två jobb.


Påsken?
Den rivstartade med att sitta i kö innan Uppsala men sen flöt det på bra upp till Lillbrorsan som ansåg att det inte är märkligt att Svenskar äter ca 6 miljoner ägg i timmen under påskafton. Inte det minsta. Blir ju knappt ett i timmen var hans förklaring.

Skidor i vind. Mycket vind. Mer skidor i vind. Krogen och söta Sundsvallstjejer på plats. Sprit fanns också.
Sjuk var jag när jag åkte upp. Sjuka var alla utom jag när vi åkte hem.

Solen såg jag också.


Lite kuriosa.

- Pappa hade blandat påskäggen. Okoncentrerat. Mitt innehåll två sorters godis. Lillbrorsans två andra sorters.
- Sällskapsspel mellan bröderna A är upplagt för smågräl och kommentarer om fusk.
- Jag är numer urtypen för en "fair weather skier"
- Det är väldigt jobbigt och pinsamt att komma hem alldeles för tidigt på morgonen och märka att man åter igen bor hemma.

- Eftersom brorsan var vaken på vägen upp så sov han hela vägen hem.

I övrigt kommer det fler små kommentarer om helgen vid tillfälle.


A.

Mina bloggmöjlighter har kraftigt försvagats och vi får se när resterande delar kommer. Le Blogg är inte död men vilar lite.

2 Comments:

Blogger Ninde said...

Va, får ni egna påskägg? Som pappa blandat. Va gulligt! Blir nästan lite avis...

9:00 fm  
Blogger A. said...

Japp. Klart vi får. Som muta för att vi ska åka upp dit... ;-)

9:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home