tisdag, maj 15, 2007

Dagens gåta

Om man tar en värmlänning och en ålänning med ett kroppsspråk som utstrålar tråkighet och blandar dem med ett 9 andra män.
Vad får man då?

Svaret: De som gör mig mest besviken i hela världen.

Satt och funderade på igår på vägen hem om det var värst att bli dumpad av tjejen eller se dessa 11 män hålla på som de gör.

Tror faktiskt att helt på allvar så är det mer plågsamt att se de 11 stycken gossarna när de gör som de gör. Ett långt lidande där man inte kan ens kan bli sur och arg och välja att baktala dem så som men kan med en dumpande flickvän...

Och förövrigt anser jag att Offsideregeln tillhör allmänbildningen.


A.

9 Comments:

Blogger Ninde said...

Antar att jag borde fråga dig hurvida du anser att den nya offsidetolkningen ger ett offensivare spel? Men jag struntar i det. För jag har inte ens fattad skillnaden mellan den gamla och nya. Men det kanske du har? ;)

10:07 fm  
Blogger A. said...

Nya offsidetolkningen är kass. Ger enligt mig ett defensivare spel då man måste gardera sig mot spelmoment som kommer senare. Att spela utan tillräckligt djup är då livsfarligt. Sen så ställer det till en hel del onödiga problem med sena vinkningar ;-)

Men det är ju min åsikt. hehe

10:17 fm  
Blogger Ninde said...

Öh..okej jag hängde med tills du började prata om djup..ha ha ;)

10:48 fm  
Anonymous Anonym said...

trist att dif förlorade:(

10:56 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Lite facktermer har aldrig skadat någon... ;-)

C:Jag vet... :-(

11:01 fm  
Blogger Ninde said...

Bara svårt förvirrat folk.. ;)

12:03 em  
Blogger A. said...

Inte då... ;-)

1:09 em  
Anonymous Anonym said...

Va? Har de en ny offside regel? Jag som lyckats fatta den gamla...

Fast jag kommer nog ändå fortsätta skrika hockey även om det är fotboll, mest bara för att irritera folk! :)

5:45 em  
Blogger A. said...

404 din motvallskärring :-)

1:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home