fredag, maj 11, 2007

Le festivale du melodie... Och förmodligen inte alls politiskt korrekt...

Melodifestivalen.

Inte nog med att vi plågats med Christer Björkman i alldeles för många dagar nu. Nu är det igång i flera dagar från Finland. Semifinal igår.

Jag höll på Island. En hederlig pudelrockare som såg ut så som idoler såg ut när A var grabb, sen höll jag på Kroatiskans hår. Sen såg jag inget mer.

Igår utnämnde jag åretusendets lögn. Den om att det är skönt att springa.
Nu utser jag årets lögnare, Christer Björkman.
Hittills har inte en enda dag varit "imorgon är en annan dag". Du dyker ju upp hela tiden...

Förresten hörde jag på radio att hela Helsinki har invaderats av bögar och flator. Eller HBT personer. (Ett uttryck som borde förbjudas då det verkligen låter som en sjukdom - Typ ADHD, DAMP, PVC eller AIK)

- Hur är det med dig.
- Har åkt på HBT...

Men back to subject.
Hur kommer det sig att Schlagerfestivalen aka Melodifestivalen har adopterats av hela gay-världen. Jag tycker det är lite konstigt.
I övrigt har jag fått en favoritkollega. Han påminner lite om Kalle i Kalles kaviar. Och så skulle jag impa på kollegorna med mina Marathonplaner under lunchen.
Dumt.
*Reminder to myself*
- Ska du skryta, kolla av kollegorna först...
Svaret på mitt uttalande om att jag skulle lubba maran ska inte bli;

- Nej, vad kul, är det första gången, jag har sprungit sen -94...
Fan.


A.

Och så såg jag lite country på tv igår kväll. Nu funderar jag på att bli en boots-kille....

2 Comments:

Blogger Torpan said...

*garvar* oOo, det ska jag köra med! Nästa gång man kommer ut "Jag har åkt på en släng av HBT. Nej, tyvärr, det verkar inte gå över o de har inte kommit på något botemedel än. Skänk pengar till mig så kan jag sätta igång o forska". Tror du det är giltigt skäl att missa skola också? Ringa till föreläsaren o säga "Nä, alltså, jag är så himla HBT idag att det går absolut inte för sig att gå på seminariet".

4:26 fm  
Blogger A. said...

Helt säker på att det skulle funka. :) Kanske inte skänk mig pengar grejen iofs, jag menar folk är snåla generellt... ;)

8:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home