tisdag, augusti 07, 2007

American Pie II

I helgen såg jag American Pie II på tv. Innan jag somnade som en stock. Allt för att orka gå upp och arbeta till klockan 08.00 på söndag.

I filmen säger ena snubben att han har hittat sin "band-geek" och kommit fram till att han egentligen är en band-geek. Alltså lever han lyckligt med sin flöjttjej resten av sitt liv. Nu har jag kommit fram till att jag måste hitta min band-geek.
Problemet är bara att jag är musikalist handikappad.
Tondöv och taktlös.
Alltså kan jag inte bli en band-geek. Vad förslags geek är jag då egentligen? Det måste ju vara första kriteriet för att veta vilken sorts geek jag ska leta efter...

Sport-geek?
Blogg-geek?
Tv-geek?
Någon annan sorts geek?
Något måste jag ju vara. Och någonstans där ute måste det finnas en likadan tjej-geek. Annars är ju filmen en lögn...


Ascobar.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Ascobar geek? ;)

10:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Blogg-geek, det kan jag ställa upp på ;-)

10:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Vill du ändå köra på musikspåret kan det vara bra att ha rätt terminologi. Vi omusikaliska, tondöva musiknollor kallas "brummare" av mina musikhögskolestuderade vänner.

Så en liten Brumma kanske?!

11:26 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Nja, blir inte det egentlign en "artistnamns-geek"?

Ida: Då är du aktuell;-)

K: Brumma? Hette inte Bamses ena dotter det? Men en Brum-geek? Låter nästan lite kinky :-)

4:18 em  
Blogger Ninde said...

Petnoga geek? ;)

5:16 em  
Blogger A. said...

Hörru du... :-)

9:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home