torsdag, augusti 02, 2007

Le försäkring

Okej.

Jordens avskum.

Försäkringsbolag. Inte lapplisor. Inte terrorister. Inte språkpoliser utan försäkringsbolagsanställda. Och kanske krokodiler.

Exet ska idag användas för sista gången. Alltså vill jag ändra försäkringen från hel till endast trafik.
Så att t.e.x Lillbrorsan ska kunna använda den.
Men det går inte för ett jag har tecknat en helårsförsäkring.


A- Ehh... Jo men det finns ju inga andra alternativ.
Dumskalle - Jag vet (här hör jag att han är nöjd med sig själv)
A- Så du menar alltså att jag måste betala ett par tusen extra per halvår för det, trots att jag inte vill ha det?
D.S - Japp. Så är reglerna.
A - Om jag vill byta försäkringsbolag då?
D.S - Det går bara vid utgången försäkring.
A - Men hur då? Man får ju inte ha en bil oförsäkrad, eller hur?
D.S- Nej, det får man inte.
A - Då tänker jag byta från er med alla mina försäkringar för det är fan inte bra kundservice det här (Båda två ska flyttas)
D.S - Oj då, det var ju tråkigt.
A - Inte speciellt.


Nåja, om jag inte betalar så slänger de ut mig?


Och idag kommer denna...



4 Comments:

Blogger Ninde said...

Lyllos...vill också ha ny bil. Har du hittat på något fiffigt namn till den då? :)

10:38 fm  
Blogger A. said...

Inte än. Måste ju se vad jag får för reg-skylt. Namnet byggs alltid av den. Som med Exet....

10:49 fm  
Blogger S said...

Hehe! Jag tyckte att du hanterade honom på ett alldeles utmärkt sätt. Mycket pedagogiskt.

5:16 em  
Anonymous Anonym said...

Skriv över bilen på lillebror så är det löst, då får du säga upp försäkringen. Både du och jag vet ju att han komer använda den ändå....

6:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home