fredag, september 14, 2007

Homosexuell kameraman?

Black Eyed Peas var visst i stan igår och som ett stort fan såg jag givetvis till att få gratisbiljetter. Och lite förvånad blev jag minsann över att känna igen ganska många låtar. Men konserten gav svar på en del frågor...

  • Ja, jag och kompis L var äldst utan barn. (typ)
  • Folk dansade hejvilt.
  • Det var mycket uppstajlade dalmasar på plats. Finns inget roligare att se och höra en en ghetto-wannabee på dalmål beställa en stor cola när han blivit lite trött...
  • Sittdansens genombrott är nog här nu.
  • Kameramannen var bög. Annars filmar man inte Fergie minst av alla.
  • Bästa låten : Sweet Child of Mine med Fergie. Bara Fergie.
  • B.E.P kan vara ett amerikanskt svar på Tomas Ledin. Låtar blir inte bättre för att man väver in Stockholm och Sweden i dem.

Och mina favoriter var de tjejer i max 14 års åldern, som såg sina idoler antagligen för första gången, kanske första konserten.

De dansade, skrattade och skrek. Tre rader bakom satt mamma och pappa. Jag och L i mitten. Men ärligt mamma och pappa till chipparna.
Extranumret.
Tur att jag lutade mig fram och sa att det kommer mera när era korkade föräldrar ville dra hem er.

Jag är sjukt snäll.

A.